ההתנכלות נמשכת

'הורדתי מסכה כדי לשתות מים, וקיבלתי דוח'

במשך זמן רב עמדו השוטרים ברמת בית שמש ולא מצאו למי לחלק דו"ח, שכן כולם הקפידו על עטיית מסכות כנדרש • אישה שביקשה ללגום מים ביום חם - נקנסה ללא אזהרה (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האישה עם השוטרים (צילום: באדיבות המצלם)

מקרה נוסף של התנהגות משטרתית תמוהה, המצטרף לאלו הקודמים, עם הילדה בת ה-13 והאישה האזוקה שהתעלפה: עדי ראיה ברחוב אחיה השילוני, ברמת בית שמש ג', מספרים ל'כיכר השבת', כי ניידת משטרה עמדה היום (רביעי) בצהריים בניסיון לתפוס אנשים ללא מסכות.

במשך זמן רב שהו במקום, כאשר לא מצאו את מי לקנוס - שכן כלל החרדים שחלפו במקום הקפידו על עטיית מסכה כפי הנדרש.

בסופו של דבר, נתקלו באישה שעברה במקום עם עגלת תינוק, שבסך הכל הסירה לרגע את המסכה כדי ללגום מעט מים - ומיהרו לקנוס אותה.

האישה, אהובה, מספרת לכיכר השבת: "יצאתי מהבית כרגיל. יום מאוד מאוד חם היום, ולכן עצרתי ליד הכיכר כדי לשתות".

"כשסיימתי לשתות, מיד סידרתי את המסיכה חזרה על הפנים, אך השוטרים שכבר ראו אותי - עצרו אותי מיד לתת לי דו"ח של 500 שקל, ואפילו לא רצו לשמוע מה אני אומרת. זה לא עניין אותם".

היא מתארת, "רק השוטר והשוטרת פשוט צרחו, לא דיברו בכבוד אלא בצעקות. השוטרת יצאה אלי בצורה מאיימת ואמרה תביאי תעודת זהות. לא עניין אותה שהמסיכה כבר על הפנים. מבחינתם ראו אותי שנייה בלי - ונגמר הסיפור. זרקו לי את תעודת הזהות חזרה, יש לך דו"ח חמש מאות שקל והלכו".

יצחק, אברך מהשכונה מספר ל'כיכר השבת': "זה קרה היום, בכיכר של רחוב אחיה השילוני בבית שמש, ניידת משטרה ניסתה בכל הכוח לצוד 'קרבנות', שהולכים הלי מסכות - אך נחלה אכזבה".

"'לשמחתם', של אותם שוטרים, במקום אשה צעירה עם תינוק, שעצרה רגע לשתות בחום הבלתי נסבל של הצהריים. היא עמדה בצד הורידה את המסיכה כדי לשתות ומיד סידרה אותה חזרה על הפנים, כששוטר ושוטרת עטים עליה בצרחות וצעקות ונותנים לה בלי שום אזהרה, ובלי שום אפשרות להחזיר את המסיכה לפנים דו"ח של 500 שקלים".

יצחק ממשיך לתאר את העובדות כפי שהוא ראה אותם: "עמדנו כמה אנשים כמה מטרים משם, ופשוט נדהמנו, ראינו אשה צעירה נסחבת עם עגלת תינוק, ופשוט אטימות של שוטרים שעטים עליה צורחים עליה, בו בזמן שהיא כבר הייתה מזמן חזרה עם המסיכה על הפנים".

"צריך לזכור כי מדובר ביום חם, החום היה בלתי נסבל. שום טיפה אנושיות, שום טיפה יחס נורמלי לאשה מבוהלת, אני רצתי פנימה, כדי להביא מצלמה, כשאת עיקר הצעקות והצרחות כבר לא הספקנו לצלם".

מטעם משטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל אוכפת את התקנות לשעת חירום בכל הארץ מצפון ועד דרום, ללא קשר לזהותו, מוצאו או שיוכו הקבוצתי של אדם".

"השוטרים נמצאים בחזית המאבק הלאומי נגד נגיף הקורונה ופועלים למען הבריאות של כולנו, חילונים, דתיים וחרדים.
בתקופה האחרונה מתנהל מסע הכפשה משולל כל רסן כלפי המשטרה והשוטרים, לעיתים תוך מצג שווא מנותק מהמציאות".

"מרבית המפגשים", טוענים במשטרה, "עם אזרחים בהקשר של אי עטיית מסיכה, מסתיימים ללא אכיפה כלל ומי שרואה בשוטר אויב צריך לעשות חשבון נפש. למניעת הטעיית הציבור נבהיר כי האכיפה המשטרתית שוויונית ומתבצעת ללא משוא פנים. כל טענה אחרת שאינה נתמכת בעובדות ובנתונים שגויה, מטעה וחוטאת לאמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר