הסגר על ביתר

בכיר במל"ל: אם יפנו חולים - נשחרר את הסגר

סגן ראש המל"ל ששוחח בצהריים עם ח"כ יעקב אשר שמע טענות על הסגר בעיר ביתר, השיב: "אם יצליחו לפנות אחוזים גבוהים מהחולים, אנחנו נאפשר צמצום של ההגבלות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ביתר עילית, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, התלונן במהלך היממה האחרונה על החלטת ועדת השרים להטיל סגר על עירו. לדבריו הסגר אינו פתרון וכי יש לאפשר פינוי חולים למלוניות.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש לאחר חצות פנה רובינשטיין ליו"ר וועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר, וביקש את התערבותו בנושא לטובת תושבי ביתר.

בעקבות כך שוחח ח"כ אשר הבוקר (רביעי) עם ראש המל"ל מאיר בן שבת ודרש הקמת חפ"ק משותף עם העירייה לטיפול נכון ויעיל באירוע כדי למנוע את הימשכות הסגר. לדבריו, "לא יתכן שישלחו פקס עם החלטות וישאירו את העיר להתמודד לבד, המל"ל צריך לרדת לשטח ולתכלל את האירוע".

ראש המל"ל השיב לח"כ אשר כי הוא לוקח את הנושא לתשומת לבו ואנשיו יירדו מיד לשטח, וכי בנוסף הוא יוציא הנחיה מחייבת לתעדף את ביתר בפינוי החולים למלוניות.

ואכן, כזכור, היום בצהריים התקיימה בביתר פגישה של סגן ראש המל"ל וצוותו יחד עם נציגי משרדי הממשלה השונים ופיקוד העורף, שנועדו לפגישה ממושכת עם ראש העיר וחברי המועצה בה דנו על תפקידה של העירייה ושל חברי המועצה לשכנע את החולים לצאת למלוניות וכך להשטיח את מצב התחלואה בעיר.

לאחר הפגישה התקשר סגן ראש המל"ל שהשתתף בפגישה עם ראש העיר לח"כ אשר ועדכן אותו על הפגישה, ואמר לו כי "אם יצליחו לפנות אחוזים גבוהים של החולים הפעילים בעיר - נוכל לשקול ולהמליץ לבטל את הסגר הכללי ולהסתפק בהגבלות מצומצמות יותר".

הסגן הבכיר הדגיש: "זה לא ייקח יום, אבל אם העירייה תתחיל לעבוד חזק על הוצאת החולים, על סגירת המבודדים ותכניס את העיר לנוהל חירום מיידי תוך הגברת אכיפה - ואז נוכל לשקול המלצה על הורדת ההגבלות בהקדם".

בלעדי: שר הבריאות בהתייחסות לסגר בביתר

כזכור, מוקדם יותר התייחס שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, לסגר בעיר ביתר עילית. בראיון בלעדי באולפן 'כיכר השבת', הסביר אדלשטיין: "בציבור החרדי יש תחלואה מאוד מאוד גבוהה וכשאנחנו עושים מה שעושים, כולל דברישים דוגמת סגר, זה על מנת להגן על הציבור החרדי, ולא על מנת לפגוע חס ושלום".

אדלשטיין הוסיף: "אני אומר דברים קשים; שחס ושלום לא נגיע למצב כמו בניו יורק, שאומרים שהמגיפה בגלל היהודים. גם כאן בישראל, כמו בטוויטר, יש דברים דוחים שכאלו".

על הביקורת הקשה של ראש העירייה מאיר רובינשטיין, השיב השר: "זה כואב לי מאוד. 28 שנים גרתי מעל רובינשטיין; ככה לומר עלי שאני לא קשוב ולא בקשר?".

"ביתר עילית בתחלואה קשה כבר מספר רב של ימים. 1238 חדרים ב'מלוניות' עומדים לרשות האוכלוסייה, ויש בתי מלון - מבחינת הכשרות - המותאמים לאלה. כל חולה שרוצה להתפנות - יכול לעשות זאת, ורצוי שיעשה את זה".

לדבריו, "אנחנו בקשר עם כל הרשויות, השאלה היא לאן אתה לוקח את הקשר הזה. תראה את בני ברק ומודיעין עילית, ראשי רשויות שמתאבדים על העניין, פועלים כדי לעשות הכל. יש רשויות המעדיפות לומר שהכל אפליה ומפלים אותנו... חבל, כי אנחנו פועלים כדי להגן על הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר