ההשפלה באוטובוס

בעקבות 'כיכר': בוסו הגיש הצעה לסדר • צפו

לאחר ההשפלה שנאלצה לעבור ילדה חרדית בעלת צרכים מיוחדים באוטובוס, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', העלה הח"כ הצעה לסדר במליאת הכנסת, שאושרה פה אחד (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בוסו ותמונת אילוסטרציה (צילום: ערוץ הכנסת)

בראשית השבוע נחשף ב'כיכר השבת' סיפור על ילדה בעלת צרכים מיוחדים שהושפלה, בשל העובדה ששכחה לתקף את כרטיס הרב-קו. ח"כ אוריאל בוסו מש"ס, העלה היום (רביעי) במליאת הכנסת הצעה לסדר, שאושרה פה-אחד.

ההצעה לסדר, עלתה בעקבות האירועים האחרונים והתנהגותם נטולת הרגש של גורמי האכיפה השונים כלפי 'ילדים עם מוגבלויות' וכלפי המגזר החרדי.

בוסו תקף בנאום במליאת הכנסת את "גל האירועים האחרונים - בהם גורמי האכיפה ומשטרת ישראל מתנהלים באופן בררני כלפי המגזר החרדי ובעלי מוגבלויות".

חשיפת 'כיכר השבת'

וכך אמר: "רק השבוע טיפלתי בפנייה קשה וכואבת (שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת'), בה מצאה את עצמה ילדה עם מוגבלויות מול אטימות של פקח באחד האוטובוסים בירושלים שבחר לתת לה דו"ח כי לא תיקפה את הרב - קו שברשותה".

"מי עומד מול המשקעים העצומים והטראומה שעוברת אותה ילדה ואותם ילדים בעלי מוגבלויות המותקפים כי לא מצליחים לבטאות את עצמם", שאל בוסו.

"מה עוברים ההורים והמשפחות עם אותם ילדים, הגיעה העת לעבור מדיבורים למעשים ולקיים דיון מקיף בוועדת הפנים של הכנסת בהשתתפות כל הגורמים הממונים בכדי שאנחנו נהיה הפה של אותם נערים ונערות הנקלעים לאירועים מהסוג הזה".

הכתבה השנייה שהייתה בנושא

גם סגן התחבורה אורי מקלב מיהדות התורה, שהשתתף בדיון והיה מעורב בפרטי המקרה ובסיוע למשפחה, אמר: "זה מקרה מזעזע שאין לו שום הצדקה, על הפקחים להפעיל שיקול דעת".

"בעיני", הוסיף מקלב, "הפקח הזה אשר הוא ידע בדיוק מול מי הוא עומד ואת מי הוא קונס, - אנחנו נתחיל להעביר שעות הדרכה לנהגים ופקחי התחבורה הציבורית בכדי שידעו לתת רמת שירות גבוהה לציבור בכלל וכיצד להתמודד עם אנשים בעלי מוגבלויות".

דבריו של מקלב (צילום: ערוץ הכנסת)

כאמור, מליאת הכנסת אישרה פה אחד את ההצעה לסדר, על טיפול מקיף בהתעללות של גורמי האכיפה כלפי אנשים עם מוגבלויות וכלפי המגזר החרדי, ההצעה עברה לדיון מורחב בוועדת הפנים של הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר