ההתנכלות המשטרתית

עדות: "שוטר סמוי רדף אחרי - והכה אותי". צפו

בחור ישיבה משכונת בית וגן, הסיר רק לרגע את המסכה מהאף כדי לנשום מעט אוויר. באותו רגע, נפתח נגדו מרדף משטרתי שהסתיים בחבלות ובמתן קנס • צפו בתיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השוטר והבחור (צילום: מאיר ישראל)

אכיפת היתר של משטרת ישראל כנגד החרדים: בחור ישיבה משכונת בית וגן בירושלים, רצה מעט לנשום מאחורי המסכה - אך הוא לא ציפה לשוטר הסמוי שזינק עליו ואף פגע בו.

שלמה, בחור הישיבה - לו קרה המקרה - מתאר ל'כיכר השבת' את שאירע היום בשעות אחרי הצהריים בשכונת בית וגן בירושלים: "הלכתי ברחוב, וכפי שהורונו רבותי וגדולי ישראל, הלכתי עם מסכה כדת וכדין".

"עצרתי שנייה בשביל לנשום, והסרתי את המסכה מהאף, בצד הרחוב. לפתע ניגש אלי חילוני עם חולצה שחורה, בלי שהוא הזדהה ועם לבוש אזרחי, ושאל למה אני בלי מסכה".

"בגלל שלא ידעתי מי זה, החלטתי לברוח ממנו, הוא החל לרדוף אחרי, תפס אותי, והשכיב אותי לרצפה, ברוע ובאכזריות והוא לא נתן לי לקום ורק אז הוא הוציא את תעודת השוטר שלו ושם על עצמו את כובע השוטר".

מוסיף שלמה ומספר, "אני נחבלתי בידיים וברגליים, ואז הוא השכיב אותי על הרצפה במשך כמה דקות עד להגעתה של הניידת, זה הזוי שבן אדם רודף אחרי כי הזזתי שניה את המסכה מהפנים, זה כאילו הוא חיפש אותי בכוח".

"מדובר", מוסיף שלמה מוכה הטראומה, "באופן חד משמעי באכיפה בררנית נגד הציבור החרדי, המשטרה עושה מה שהיא רוצה, והם מוציאים את כל העצבים שלהם על הציבור החרדי, בוא נראה אותם חזקים במזרח ירושלים".

"אני שאלתי את השוטר אתה רוצה את טובתי? הוא אמר לי לא, אני מחפש את טובת הכלל, מה טובת הכלל? לרדוף אחרי אנשים תמימים ולתת להם דו"חות כי הם סך הכל רצו לנשום?, מה צריך לקרות פה במדינה שיפסיקו כבר להתעלל בחרדים", מסיים שלמה בכאב את השיחה, ותוהה מהיכן בחור ישיבה כמוהו אמור לשלם קנס של 500 שקלים, מלבד הנזק הגופני שנגרם לו.

מטעם משטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל אוכפת את התקנות לשעת חירום בכל הארץ מצפון ועד דרום, ללא קשר לזהותו, מוצאו או שיוכו הקבוצתי של אדם".

"השוטרים נמצאים בחזית המאבק הלאומי נגד נגיף הקורונה ופועלים למען הבריאות של כולנו, חילונים, דתיים וחרדים.
בתקופה האחרונה מתנהל מסע הכפשה משולל כל רסן כלפי המשטרה והשוטרים, לעיתים תוך מצג שווא מנותק מהמציאות".

"מרבית המפגשים", טוענים במשטרה, "עם אזרחים בהקשר של אי עטיית מסיכה, מסתיימים ללא אכיפה כלל ומי שרואה בשוטר אויב צריך לעשות חשבון נפש. למניעת הטעיית הציבור נבהיר כי האכיפה המשטרתית שוויונית ומתבצעת ללא משוא פנים. כל טענה אחרת שאינה נתמכת בעובדות ובנתונים שגויה, מטעה וחוטאת לאמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר