תכנית 'המבדיל'

למה 'בוצר' מסתובב בתל אביב בשבת עם שטריימל? צפו

מיד לאחר הבדלה, מתארח האמן 'בוצר' לראיון עומק עם זלמן שטוב בתכניתו 'המבדיל' • על דמותו הססגונית, למה נסע בגיל 22 לשליחות בהודו הרחוקה ומדוע לובש שטריימל בשבת בלב ת"א? (מעניין)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

השבוע מתארח באולפן בתכנית האירוח - "המבדיל", האמן, השליח והיוצר 'בוצר', ומספר את סיפור שליחותו להודו, לפני 17 שנים, עד היום.

בוצר על דמותו הססגונית, מעין רוק סטאר של הנשמה, נסע בגיל 22 לשליחות, מיד אחרי השירות הצבאי, יחד עם אשתו ושני ילדיו להודו הרחוקה, לא עניין של מה בכך.

"אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי, ומוטב שהם ירדפו אחרי, מאשר דברים אחרים", אומר בוצר בחיוך, ומספר על החיפוש שבדרך, ועל יצירה של חסד, דווקא במקום רחוק כמו הודו, בה אנשים נכנסים ל'מוד' אחר, ופתוחים לשמוע עוד ועוד.

בבית היהודי בפלולים שבגואה, ישנן סדנאות רבות של חיבור בין רוחני לגשמי, הרבה מוזיקה, ודיבורים מלב אל לב.

תוך כדי סיפורים בגוון מזרחי, עולה דמותו של חברו שנרצח עת התבודד ליד היישוב בת עין, ודמותם של כמה אנשי מאפיה שבאו לבקר בבית היהודי.

בתוך המילים אפשר לשמוע את השאיפה של בוצר לאחדות, לשבת ארוכה שתכניס תחת כנפיה את כולם. את השאיפה לצאת מתוך הפוליטיקה והתככים העולמיים, אל יום שכולו שבת.

•••

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר