לראשונה בעולם

חולים קשים בקורונה יוכלו להעזר ע״י תומכי חולים

החל מהיום, החולים המאושפזים עם קורונה במצב בינוני/קשה יוכלו להעזר ע״י מתנדבים תומכים. מחלימי קורונה ודאיים יוכלו להכנס למחלקות הקורונה כדי לתמוך ולסייע בטיפול בחולים בהדסה במתחמי הקורונה המבודדים בעין כרם

(צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי הדסה מודיע על פתיחת שירות חדש לחולי קורונה.

השירות מורכב ממתנדבים ומתנדבות שחלו בקורונה לפני יותר מחודש ולאחר החלמתם נבדקו ויש להם מטוש שלילי ובדיקת נוגדנים (סרולוגיה) המצביעה על רמת נוגדנים מסוג igg גבוהה לקורונה, מתנדבים אלה בנוסף תרמו פלזמה לפיתוח הנסיוב נגד קורונה.

מתנדבים רשומים שיודעו כמובן גם באשר לסכנות, הורשו מהיום בבוקר (רביעי) להכנס לאתרי הקורונה ולסעוד ולסייע לחולי הקורונה הזקוקים לעזרה אנושית או חברה לבידוד במתחם, מעבר לטיפול הסיעודי השוטף.

הדסה רוצה לציין לטובה את המתנדבים הראשונים שהצטרפו למיזם הנתמך על ידי העמותה החרדית ״יד אברהם״

הדסה מקווה למצטרפים נוספים מקרב הציבור שהחלים מקורונה, ושהסיוע האנושי הזה יזלוג לבתי חולים נוספים לטובת חולי הקורונה הקשים.

המתנדבים במחלקות כבר סועדים את המטופלים, אם בהגשת מזון אישית סיוע בפעולות פשוטות, ואם בישיבה לידם על מנת להקשיב, לסייע בכל צורך ולהיות לחברה לקשישים מבודדים ובודדים. למתנדבים ניתנו בתרומה טלפונים ניידים פשוטים והם יכולים לקשר את החולים המבודדים למשפחות שמחוץ למתחמים.

השירות שהחל לפעול היום יבוצע כפיילוט, ובתוך חודש חודשיים ניתן יהיה להסיק את המסקנות לגבי רמת יעילותו בסיוע לאוכלוסיית החולים ב- covid 19.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין:

״מדובר במיזם ראשון בעולם מסוגו. לקחינו מן הגל הקודם מצביעים על קושי בבידוד החולים החשים שננטשו והם זקוקים גם להתמודד נפשית עם המצב וכן לסיוע יומיומי בדברים פשוטים ובנלים. האמור חיוני בעיקר לקשישים שבהם. ביום אחד הם נאלצים להתאשפז בבידוד, *מרוחקים מבני משפחה או מטפלים סיעודיים שהיו צמודים אליהם ונוצר כאן בהחלט פער שיש למלא אותו. *

מלבד הטיפול המצויין המוגש להם על ידי הצוות הסיעודי והרפואי שעובדים במסירות ובאינטנסיביות ומסביב לשעון, הדסה לקחה על עצמה לדאוג להם בהיבט זה, ובחמלה רבה לסייע גם בצדדים שאינם נטו רפואיים או סיעודיים רגילים. הבוקר שמעתי בהתרגשות על מתנדבים שנכנסו למחלקה וסיפרו שסייעו לחולים בהגשת כוס תה והקשבה לסיפוריהם האישיים. זו הדסה, אנושיות היא נר לרגלינו״.

בהדסה מדגישים כי הרשמת המתנדבים ובדיקת מועמדותם והתאמתם מבחינת רמת נוגדנים, וכמובן סינון מוקדם ובחינת הרקע הרפואי שלהם - מתבצעת דרך מנהלת שירותי הסיעוד של בית החולים, ד״ר רלי אלון וכל מתנדב נדרש להקלט כמתנדב רשום בבית החולם באגף משאבי אנוש.

מדובר במהלך רגיש ויש לבחון כל מועמד שבעתיים בהתאמתו לכניסה למתחם סגור ומבודד והמרכז הרפואי מגן עליו היטב.

על כן הוחלט כי כל מתנדב למרות שכנראה הוא מחוסן לנגיף ימוגן בקפידה ויוכנס למחלקה לאחר הדרכת צוות מניעת זיהומים ואחיות המחלקה, כדי להמנע מכל סיכון מיותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר