איך לוקחים משכנתא נכון?

יש הרבה דרכים לקחת משכנתא ואין ספור תנאים שיכולים לשנות את גובה העמלות, הריביות וההחזרים. כדי לעשות זאת בצורה נכונה צריך לדעת כמה דברים קודם (משכנתא, מקודם)

יועצי משכנתאות איכותיים יכולים להביא לחסכון עצום (צילום: יח"צ)

אחד החלומות הכי גדולים של משפחות בישראל הוא לקנות דירה חדשה ולהיות בעלים של נכס. למרבה הצער, מדובר בעניין לא פשוט ויקר מאוד בישראל, ולכן יש צורך בלקיחת משכנתא ארוכת טווח. המילה "משכנתא" היא אחת המילים המאיימות ביותר בלקסיקון העברי משום שמדובר בהתחייבות כלכלית ארוכת טווח ממנה קשה מאוד להשתחרר. ההגדרה היא נכונה, אך מרבית האנשים לא מבינים שיש הרבה מרכיבים למשכנתא ויש הבדל גדול בין משכנתא נכונה בתנאים טובים לבין משכנתא בתנאים רעים אשר משעבדת את הלווים לתקופה ארוכה, ללא כל סיבה טובה מלבד חוסר ידע, חוסר אסרטיביות ועבודה לא נכונה.

כל אחד שואל את עצמו איך לוקחים משכנתא נכון ולכך יש כמה תשובות. לכל משכנתא יש ריביות, עמלות ומספר אלמנטים מורכבים, אשר בתור לקוחות, יש דרך להוריד אותן ולחסוך עשרות אלפי שקלים במהלך תקופת ההחזר, שיכולה להגיע גם ל-30 שנים.

איך עושים זאת? בעזרת ידע ואנשי מקצוע. משכנתא היא למעשה הלוואה שלוקחים מהבנק (או ממקומות אחרים) בתנאים מסוימים. לרוב, עבור המשפחה הממוצעת מדובר על סכום כסף שנע סביב מיליון השקלים (כשני שליש מהסכום של דירת חמישה חדרים ממוצעת בפריפריה בישראל) וסכום הריביות מסתכם ב-300 עד 350 אלף שקלים.

בתמונה: רפאל, יועץ משכנתאות ב"הראל פריים"

תנאים איכותיים

כמעט כל מי שקונה בית בישראל צריך לקחת משכנתא, ועליו להבין שהוא לקוח, והוא יכול לבדוק את התנאים בכל גורם שמציע משכנתא. יש הרבה פרמטרים למשכנתא, כמו מסלולי תשלום שונים (צמוד מדד או לא צמוד מדד), מט"ח, החזרי קרן או ריבית וכו'. חשוב לנסות לקרוא, ללמוד ולהבין, וגם להיעזר בשירותים מקצועיים כמו אלו של יועץ משכנתאות. כיום ישנם יועצי משכנתאות איכותיים מאוד, שיכולים להביא לחסכון עצום. אפשר להשתמש בשירות של חברות ייעוץ גדולות ומנגד – לעבוד גם חברות קטנות ופרטיות ולצפות ליחס אישי יותר.

המטרה הסופית היא לקחת משכנתא אותה יהיה נוח להחזיר ובמקביל, לנסות ולחסוך הרבה מאוד כסף בתשלום הריביות והעמלות השונות. אנשים רבים שואלים את עצמם איך לוקחים משכנתא בצורה הטובה ביותר ובתנאים הטובים ביותר והתשובה היא בדרך כלל באמצעות התמקחות, ידע מספק ואף ייעוץ עם אנשי מקצוע אשר יכולים לכוון אנשים אל הכיוון הנכון. לא מדובר בהלוואה פשוטה, ולמעשה, היא כזו שמושפעת ממדדים, ממט"ח וגם מהמצב הכלכלי של הלווה. הדבר הכי נכון שאפשר לעשות הוא לנסות ללמוד את הנושא לעומק ואז לבצע סקר שוק מקיף לגבי התנאים שאפשר לקבל בכל בנק. כאשר מדברים על תקופה של 30 שנים, כל שקל חשוב, ולכן כל פעולה קטנה יכולה להתברר כקריטית.

בתמונה: יוסף, יועץ משכנתאות ב"הראל פריים"

עזרה מקצועית

כאשר מדברים על עזרה מקצועית בתחום המשכנתא, מדברים על יועץ משכנתאות. היועץ מבצע סקירה כלכלית ואישית מלאה של הלווה, של ההכנסות וההוצאות שלו, ובנוסף מסייע גם בסקר השוק ובמשא ומתן מול הבנקים, שעלול להיות קשוח ומתיש, ובנוסף, לא תמיד קשור לבנק בו אתם מנהלים את ענייניכם בשוטף. המטרה, לבסוף, היא להגיע למשכנתא הנוחה ביותר בתנאים הטובים ביותר. כאשר בוחרים יועץ משכנתאות טוב, אפשר להחזיר את ההשקעה בתוך כמה חודשים בלבד. לאור כל הנתונים הללו, אפשר להבין שהתחום של ייעוץ משכנתאות הוא מאוד מבוקש.

ייעוץ משכנתאות הוא רווחי מאוד, וגם כזה שמחזיר את ההשקעה של הלקוח במהרה, ולכן, קל למכור אותו והוא מבוקש מאוד. אנשים שרוצים לשפר את תנאי המשכנתא שלהם וללמוד על הנושא בצורה מקיפה חייבים לבחור בחברת ייעוץ משכנתאות מקצועית על מנת לקבל את מלוא המידע העדכני והאיכותי ביותר בתחום המשכנתאות על מנת להגיע לתהליך לקיחת או מחזור משכנתא מוכנים בצורה אידיאלית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר