לטובת החרדים?

דינה זילבר בוחנת הפרדה בין גברים לנשים במסלולי הטיולים

מפתיע: בקשה לקביעת שעות נפרדות לגברים ולנשים בבריכות שבמסלולי הטיולים, לטובת הציבור החרדי, לא נדחתה על הסף ע"י היועצת האנטי-דתית. "אני בוחנת זאת", כתבה (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, בוחנת בימים אלו פניה המבקשת לקבוע שעות נפרדות לגברים ולנשים בכמה מסלולי טבע ייחודיים. כך עולה מתשובתה, שהגיע לאחרונה, לארגון זכויות אדם.

הכל החל, כך מתברר, כאשר זילבר החליטה - והדבר קיבל תוקף של פסק דין בבג"ץ - כי בבריכת השחייה הנפרדת במועצה המקומית קרית ארבע יוקצו שעות שחיה 'מעורבות', לצד מספר שעות שחיה נפרדות מדי שבוע לגברים ולנשים.

בעקבות כך שיגר ארגון בצלמו למשנה ליועמ"ש בקשה להחליט כי במסלולי טיולים ייחודיים יהיו שעות מסוימות לגברים ושעות אחרות לנשים, עבור המגזר הדתי והחרדי.

פניה זו נתמכת גם על בקשות רבות מצד אזרחים, כפי שמתואר במכתב, "שהלינו על כך שלתפיסתם הדתית ישנה בעיה לשחות בבריכות מעורבות, וכי חלק מהמסלולים מצריכים שחייה.

מתקפה בכנסת נגד עמדותיה של זילבר. ארכיון (צילום: מתוך שידורי ערוץ הכנסת)

לפי 'בצלמו', בשמורות טבע - דוגמת יהודיה שברמת הגולן - נדרשת חובת שחיה בבריכות גדולות, ו"מכיוון שהשחייה במקום מעורבת, הציבור הדתי והחרדי מודר, ו"לעתים רבות הוא נאלץ להדיר רגליו ממקומות אלו או לבוא אליהם בשעות הבוקר המוקדמות".

"לכן", מוסבר במכתב לדינה זילבר ולרשות הטבע והגנים, "יש למצוא פתרון, בדמות ימים חריגים בשנה שבהם יהיו זמנים נפרדים, משום שאין כל ספק שישנו מיעוט דתי אשר מעוניין ליהנות ממשאבי הטבע כמו כולם, אך אמונתו הדתית אוסרת זאת עליו במצב הנוכחי. כבר נקבע לגבי חופי ים כי ניתן לקיים חופים נפרדים, ואין זו הדרה, שכן שחיה מעורבת הינה בעיה הלכתית".

לפניה צורפה חוות דעתו של המומחה למשפט מנהלי עו"ד מיכאל ליטווק, בה נטען כי החוק אכן הסמיך את הרשויות המקומיות לעשות זמנים נפרדים בבריכה, אולם מדובר במסלולים אשר אינם שייכים למועצות, ולכן על המשנה לקבוע זאת לרשות הטבע והגנים הממונה על מקומות אלו.

במפתיע, כאמור, היועצת הבכירה דינה זילבר לא דחתה בקשה זו על הסף, למרות התקדימים האנטי-דתיים שנקבעו לא אחת בהחלטותיה בעבר, ובמענה שהגיע אתמול (רביעי) מלשכתה נכתב: "הפנייה הועברה טיפולי, ונבחנת בימים אלו".

בארגון בצלמו ברכו על כך ואמרו: "אין ספק, שכמו שהמשנה דואגת תמיד למיעוטים, כך גם כאן היא תמצא את הדרך להעניק זמן למיעוט, באופן מידתי, בהתאם לאורח חייו".

דינה זילבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר