צפו

ריקוד הסב ב'קפסולה'; שמחת הנער המבודד

שני סיפורים יחודיים ריגשו לאחרונה את השותפים להם, ולא רק: כך קשיי הקורונה והאילוצים הנובעים ממנה, יצרו 'קפסולה ניידת' לחתונת נכד - ושמחה מרחוק, לאח הכלה שב'מלונית' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסבא והסבתא ב'קפסולות', והריקוד הייחודי (צילום: רולי דיקמן)

במודיעין עילית התקיימו לאחרונה שתי חתונות, שאת המראות מהן ובעקבותיהן, לא יוכלו המוזמנים לשכוח לעולם - והכל "בזכות" הקורונה.

הסיפור הראשון, שריגש רבים מתושבי העיר החרדית, אירע בסמינר 'מאיר' - מקום שנקבע לעריכת לא מעט חתונות, בשל התנאים הבטיחותיים יחסית שהוא מאפשר, תחת המגבלות הקיימות.

אל החתונה הוזמנו כמובן גם הסבים והסבתות, בהם אלו שמצד משפחת סיימון, אחת מבעלות השמחה. אלא שתחילה נראה היה כי הדבר לא יתאפשר בשל גילם המתקדם של הסב והסבתא, והיותם כמובן ב'קבוצת סיכון' לקורונה.

אך אחד הראשים היצירתיים במשפחה הגה, ואף ביצע, רעיון מקורי: בניית 'קפסולה' צמודה, כזו שתקיף מקרוב את בני הדור הקודם. כך שמצד אחד הסב והסבתא יהיו מוגנים מהידבקות מהחוגגים סביבם, ומצד שני לא ירגישו באזור נפרד המנותק מהאווירה.

"קפסולות ניידות', היה מי שכינה אותן. ואכן, בתיעוד המתפרסם כאן, ניתן לראות כיצד בשלב מסוים מניע בן משפחה את הקפסולה הניצבת על גלגלים, והסב שבתוכה משתתף באופן זה בריקוד.

הסיפור השני אירע אף הוא במודיעין עילית, אך חלקו השני נצפה ב'מלונית' מרוחקת בגליל. משפחת אדלר מ'הגבעה הדרומית' אירסה לפני מספר חודשים שתיים מבנותיה, בזו אחר זו, ועל פי התכנון המקורי, החתונות היו אמורות להיערך בהפרשי זמן האחת מהשניה.

אך השינויים התכופים בפתיחת וסגירת אולמות האירועים, ובעיקר התפרצותו של גל הקורונה השני, הביאו להקדמת שמחת נישואיה של אחת הבנות, לזמן קצר אחר נישאי אחותה.

"מה שבינתיים קרה", מתאר ל'כיכר השבת' קרוב משפחה, "הוא שאח הכלה, נער בן 14, נמצא כנשא של נגיף הקורונה, לאחר שככל הנראה נדבק בו ממשפחה של חברו לספסל הלימודים".

עובדה זו אילצה את יציאתו ל'מלונית החלמה', ולשהות בנפרד מבני משפחתו, אך בעיקר: להפסיד למרבה הצער את חתונת אחותו.

לדברי קרוב המשפחה, "מפה לשם, התארגנה לה הקרנת שמחת הכלולות בשידור חי במלונית בה הוא מאושפז, וככה הוא השתתף בה מרחוק".

מעמד החופה, סעודת המצווה ומעגלי הריקודים נערכו ב'מרכז קסם' שבמודיעין עילית, "אבל הלב של כולם היה גם שם, בבית המלון הגלילי המרוחק, עם אח הכלה הצעיר שחגג ככה בהשתתפות משפחת חברו שמחלימה אף היא באותו מקום, ונמצא גם אורגניסט בעל-חסד ששימח אותו פיזית, מקרוב".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר