תיעוד נרחב

בני ברק מציגה: מדיניות קשוחה הצילה מההסגר

בעוד ערים אחרות הוכרזו כ'אזור מוגבל', דווקא בני ברק הצפופה, עם 1157 חולי קורונה, יצאה ברגע האחרון מהרשימה • איך זה קרה? קבלו את ההסבר - והתיעוד (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
אחד מסיורי המעקב במוסדות (צילומים: שוקי לרר)

יותר ממאתיים אלף תושבי בני ברק, שמעו לאורך היממה החולפת, כי לצערם הם עומדים לחזור למראות הלא נעימים מלפני כשלושה חודשים: חיים תחת סגר. אך לבסוף, לקראת חצות הלילה, הופתעו כולם להיווכח, כי שמה של העיר נפקד מרשימת המקומות שכן הוכרזו לבסוף כ'אזור מוגבל'. כעת, בעירייה מסבירים כי הצעד הדרמטי נמנע ברגע הכמעט-אחרון, בשל התנהלות קשוחה מול מוסדות החינוך הרבים בעיר.

יצוין, כי בעיר התורה והחסידות נוספו בשלושת הימים הקודמים 183 נשאי קורונה חדשים. למרות שמדובר "בסך הכל" בעליה מזערית של כ-5%, בעוד בערים אחרות - דוגמת רעננה - נרשמה עלייה של 22% בתחלואה, הרי שבבני ברק המצב נחשב לחמור מהן בשל מספר החולים הכולל הגבוה (1157), המשפחות ברוכות הילדים ושטח המגורים המצומצם.

אז כיצד בכל זאת נמנע הפעם הסגר? בעיריית ב"ב טוענים הבוקר כי הכל בזכות מדיניות קשוחה בענין ההקפדה על הנחיות הזהירות. "סיירנו במהלך היממה האחרונה", מספר תחילה גורם עירוני בכיר, "במוסדות תורה וחינוך רבים, בהם ישיבת סלבודקה, חיידר בעלזא, תלמוד תורה קרלין, כולל יששכר באהליך וכולל ברסלב, ואנחנו ממשיכים לבדוק שכולם מקפידים על הכללים".

"מנהלי וראשי מוסדות שאנחנו רואים שאין בהם הקפדה מספיקה על הכללים, נקראים לשיחה, בה הם שומעים הסברים מה הם צריכים לעשות, תוך שמבהירים להם שאנחנו מתכוונים לערוך ביקור נוסף במהלך השבוע הבא, כדי לוודא שהכל נשמר כראוי".

סגירת שטיבלאך 'בית הלל'

לדברי הגורם בעירייה, "במידה והמצב במוסד כלשהו לא יימצא כראוי, לא תעמוד בפנינו ברירה אלא לסגור אותו, מתוך מחשבה שאנחנו מצילים את החיים של התושבים בבני ברק מחד, ומאידך מונעים את הסגר וממילא סגירת של כלל מוסדות החינוך".

"אנחנו רואים שהתנהלות אחראית מוכיחה את עצמה", מתגאים בעיריית בני ברק - ועורכים השוואה: "העובדה היא, שכאשר שורה של מקומות מגורים חרדיים 'זוכים' לסגר בצורה כזו או אחרת, בני ברק, בסייעתא דשמיא, נכון לעכשיו נותרת בחוץ".

הגורם הבכיר מזכיר לסיום גם את הצעד הדרסטי שכזכור ננקט אמש, ומסביר: "זו גם היתה הסיבה שבחרנו לסגור את שטיבלאך 'בית הלל' - מהלך חריף המלווה בהרבה כאב לב. המהלך נעשה, מתוך הבנה שככה אנחנו מצילים את החיים של התושבים בעיר, כפשוטו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר