במהלך השבת, ובמוצ"ש

ירושלים ובית שמש: עשרות חרדים הפגינו נגד הסגר עליהם

קבלת שבת סוערת ברחוב חנה בירושלים, שם הפכו עשרות מפגינים מחסומים משטרתיים במחאה • בית שמש: עשרות מוקדים של הפגנות במהלך כל שעות השבת • אייכלר לשרים: "תפרשו" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה במוצאי שבת בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עשרות חרדים הפגינו במהלך השבת בערים ירושלים ובית שמש במחאה על הסגר שהוטל עליהם, בטענה כי הוא אינו מוצדק כלל. במוצאי השבת, התחדשה ההפגנה בצומת הרחובות שמגר / ירמיהו בירושלים.

בהתייחסות למחאה במוצאי השבת בירושלים נמסר מדוברות המשטרה כי כמה מאות מפגינים החלו להפר את הסדר במקום, לחסום את ציר התנועה ולהשליך מחסומים שהוצבו במסגרת קיום הסגר במקום, ומשליכים אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים הפועלים במקום.

כוחות משטרת ישראל שפועלים אל מול מפרי הסדר עצרו עד עתה 2 חשודים שהפרו את הסדר במקום. "השוטרים ממשיכים לפעול על מנת להשיב את הסדר הציבורי", הוסיפו.

שוטרים מפנים בכוח את המפגינים בירושלים במוצ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)


בירושלים, מוקד המחאה היה ברחוב חנה בעיר, שם התאספו כמה עשרות אנשים לתפילת קבלת שבת ומחאה ברחובה של עיר.

אחרי התפילה, כמה מהם התפרעו במקום, הפכו מחסומים משטרתיים, שולחנות ושירותים ניידים שהוצבו במקום עבור השוטרים, אותם כינו המוחים "נאצים".

יצוין כי חרדים המתגוררים בשכונת עזרת תורה הסמוכה צעקו על המפגינים - חלקם תושבי שכונת מאה שערים שהגיעו לאזור בעקבות קריאה בקו פנימי של הקיצונים.

התושבים טענו כי המפגינים הקיצונים "מכתימים את שם הציבור החרדי", והתנערו ממעשיהם האלימים ומצעקות הגנאי שלהם כלפי השוטרים שהיו במקום.

עם זאת, גם רבים מהתושבים הביעו את זעמם בשיחות שערכו על הסגר שהוטל עליהם, טענו כי הוא אינו מוצדק וכי יש אכיפה סלקטיבית נגד הציבור החרדי.

גם בעיר בית שמש נערכו מספר הפגנות במהלך השבת במוקדים שונים, על ידי הקיצונים המתגוררים במקום שזעמו אף הם על הסגר שהוטל עליהם.

בתוך כך, ביום שישי קרא ח"כ ישראל אייכלר לשרים החרדים לפרוש זמנית מן הממשלה עד שיוסרו הסגרים הסלקטיביים על שכונות החרדים. "רק כך נתניהו יבין שזכויות האדם החרדי אינו הפקר", אמר.

לדברי אייכלר, "סגר על רבבות אנשים החפים מקורונה, היא פעולה אלימה שהייתה מקובלת בג'אבל מוכאבר, כשיצאו ממנה מחבלים מפוצצי אוטובוסים. חולי קורונה אינם מחבלים. זהותם ידועה ואין שום הצדקה להטיל 'משטר כיבוש' כדי לפנותם למלון. העיריות והחמ"ל מוכנים להוציא את החולים למלוניות, בלי סגר".

"הסגר הוא גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. מדובר בענישה קולקטיבית בלתי מידתית שיש בה מידה רבה של אפליה מול שכונות וערים אחרות. סגר אינו תרופה ומחסום אינו חיסון. יש לפנות את החולים למלוניות ולמנוע את ההדבקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר