מתקרבים לגנץ?

'הליכוד' נגד הנציגים החרדים: 'מה רע להם?'

לאחר הדיווח כי הח"כים החרדים מתבטאים נגד נתניהו ומתקרבים ל'כחול לבן', בכיר ב'ליכוד' תוקף ואומר: "נוח להם לחרדים, מה רע להם? הם מקבלים מה שהם רוצים" (אקטואלי)

נתניהו וגנץ (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' דיווח ביום שישי כי בקרב הנציגים החרדים שורר כעס על ראש הממשלה בנימין נתניהו ובמקביל הם מתקרבים דווקא ל'כחול לבן' ובני גנץ.

בתגובה, הבוקר (ראשון) תוקפים בליכוד את החרדים. "נוח להם לחרדים, מה רע להם?", אמר בכיר במפלגה, "הם מקבלים מה שהם רוצים. כחול לבן עובדים 24/7 כדי לרצות אותם".

לפי הדיווח של שלזינגר ביום שישי, הח"כים החרדים מתבטאים בשיחות סגורות בזעם רב על נתניהו. לדבריו, בשבועיים האחרונים נרשמה התקרבות ביניהם לבין גנץ, אשכנזי וניסנקורן לצד כעס הולך וגובר על כך שנתניהו אינו פועל בשקיפות מול כחול לבן ומסכן את יציבות הממשלה.

"יש ציר חדש וטוב מול בני גנץ", אומרים גורמים ביהדות התורה, "העסק שם דופק. זה התחיל בפגישות על התקציב וממשיך בהסכמות וגיבוי בסוגיות דוגמת הישיבות ובתי הכנסת בקורונה. בוועדה של ניסנקורן (ועדת השרים לחקיקה) עברו חוקים של גפני, מקלב, מלכיאלי, ארבל ועוד".

לדברי גורמים במפלגה, "מי שישמע את גפני ודרעי ביומיים האחרונים לא שמע אותם מדברים ככה על נתניהו כבר 10 שנים. פתאום שומעים ביטויים כמו 'הוא איבד את זה'. הציבור החרדי במצוקה אמיתית. עם כמה שכולם סובלים עכשיו מהקורונה - החרדים סובלים עוד יותר. ההרגשה היא שהתנהלות נתניהו לא מייצבת את הממשלה - אלא להפך".

הם הוסיפו כי "הלכנו אחרי נתניהו במשך שלוש מערכות בחירות, זה הזמן לעבוד. אסור להיגרר לכל פרובוקציה של סמוטריץ' מהאופוזיציה".

בתגובה, אומר הבכיר ב'ליכוד' ל'ישראל היום': "לחרדים אין עמדה כמו שלנו בענייני מערכת המשפט, ענייניים ביטחוניים לא מעניינים אותם, הם מקבלים את הדברים שחשובים להם, את תקציבי הישיבות - ויאללה, הכל טוב. גנץ וניסנקורן פועלים נכון ונותנים להם מה שהם רוצים ואומרים להם 'אנחנו איתכם'"..

הוא הוסיף כי "הבעיה של דרעי היא שהוא שבוי בתוך הקהל שלו. הקהל שלו רוצה את ביבי, הקהל שלו לא מסכים לנישואים חד־מיניים, לתחבורה ציבורית בשבת ולדברים דומים. בסוף אין משהו משותף בין כחול לבן לש"ס. אצלנו יש דבק ברמה האידיאולוגית, הליכוד זו מפלגה מסורתית, אין להם מה לעשות במקום אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר