אכיפה הגיונית או בררנית?

"ככה נראה אפרטהייד": לחרדי לא נותנים לעבור, לחילוני כן

שניהם צעירים בני אותו הגיל בערך, שביקשו לעשות את אותה פעולה: לחצות 'מחסום סגר' משטרתי. אלא שהאחד הצליח בקלות, והשני נאלץ לשוב לאחור • וגם: מה ההסבר של המשטרה • צפו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

התנהגות של שוטר במשטרת ישראל, שממבט ראשון נראית מקוממת: צעיר חילוני שניסה לחצות היום (ראשון) את המחסום המשטרתי על שכונת רוממה בירושלים, עשה זאת בקלות, אך חרדי שביקש גם לעבור, נתקל בשוטר שמנע זאת ממנו.

המקרה אירע סמוך לבנייני 'רשות השידור' לשעבר, הממוקמים בחלק העליון של שכונת רוממה הירושלמית, שכידוע נתונה תחת הסגר מאז יום שישי האחרון, בשל נתוני תחלואת הקורונה הגבוהים בשטחה.

אמש כזכור התפרצה לה מחאה המונית של תושבים באזור, במהלכה נצפו מחזות אלימים של ממש מצד המשטרה, ומהצד השני נעקרו להם כל המחסומים הארעיים שהציבה המשטרה כדי לאכוף את הסגר.

היום, בשעת בוקר מאוחרת, תיעד עובר אורח מראה בלתי נתפס: בעוד צעיר חרדי עוכב בידי שוטר שעמד באחד מהמחסומים - לחילוני שהיה שם באותה עת ממש, בצמוד אליו, המעבר היה חופשי.

בסרטון נראה החרדי כשהוא מבקש מהשוטר בנימוס לחצות את המחסום בדרכו ליעדו, אך זה מתעקש, ולצעיר לא נותרה ברירה אלא לשוב על עקבותיו בבושת פנים.

עד ראיה להתרחשות המתועדת, אומר ל'כיכר השבת' בזעזוע: "אני אדם מבוגר, וראיתי דבר או שניים בחיים, אבל במושג 'אפרטהייד' לא פגשתי בעצמי. עכשיו אני יכול לומר בפה מלא: ככה נראה אפרטהייד".

"מדובר באפליה בוטה, ללא שום הסבר נראה לעין - למעט העובדה שהיה זה אדם בעל הופעה חרדית מלאה, מגבעת וחליפה, לעומת אחרים שלהם השוטר כן נתן לעבור", הוא מוסיף בכעס.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מבדיקה שערכנו עולה, כי הבחור החרדי מתגורר באזור המוגבל, ומשכך אסור לו לצאת. הבחור השני לא מתגורר באזור, אלא היה כנראה בקופת החולים ויצא חזרה".

"אין כעת סגר מוחלט כמו שהיה בגל הקורונה הראשון. יש אנשים שיכולים גם לצאת עבודה בחלקם, אבל סתם ללכת החוצה אסור".

חזרנו לעד הראיה, עם הסבר זה של המשטרה, ותגובתו היתה מיידית: "עובדה זו, שהחילוני היה בקופת חולים בשכונה מרובת החולים, ובכל זאת התאפשר לו לצאת כך בקלות, רק מגבירה את סימן השאלה אודות שיקול דעתו של השוטר...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר