צפו

אחרי ה"מי רוצה להאכיל בדואי?" - ההתנצלות

כוכב הילדים שפגע בציבור הבדואי, בהתנהגותו מול ילדים שהתפרסמה בסרטון שחולל סערה, מפרסם התנצלות ברורה, בה הוא מגדיר את שעשה "טמטום טהור ולא מצחיק". צפו (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: מתוך פייסבוק)

פרסום הסרטון בו נצפה כוכב ילדים ישראלי בשם רועי עוז ('רוי בוי'), כשהוא מתייחס לילדים בדואים כאל יצורים בגן חיות, שעורר סערה רבה, לא הותיר בפניו ברירה אלא לפרסם היום (ראשון) התנצלות מלאה.

בתיעוד, כזכור, הוא נראה שואל את ילדיו, היושבים בספסל האחורי של המכונית: "מי רוצה להאכיל בדואי?". בעקבות כך, בקרב המגזר הבדואי - אך לא רק - הובע זעזוע עמוק מהיחס הגזעני.

היום כאמור העלה 'כוכב הילדים' סרטון התנצלות, בו הוא אומר בין היתר: "אין לי מילים להביע את הצער ואת הכאב שגרמתי לציבור הבדואי היקר, ואין לי מילים בכלל לחשוב על הנזק שעשיתי. אני מתנצל מעומק ליבי על הסרטון המטופש, המיותר והנורא הזה".

"הכעס הגדול מוצדק לחלוטין", הוסיף רועי עוז. "טעיתי טעות ענקית, טעיתי טעות מרה בפני אנשים שאני כל כך אוהב ומעריך ומעריץ. מאז שאני ילד קטן, שאבתי השראה מהבדואים. כל הדמות של רוי בוי שאוהב טבע היא מאחיי הבדואים. גדלתי איתם, הם לימדו אותי לרכב, הם לימדו אותי לחפש בעלי חיים ועקבות של בעלי חיים ולמצוא צמחי מרפא. כל הידע שיש לי, הוא רק מהם".

הכוכב הדגיש: "אני רוצה באמת להגיד שזה לא משקף אותי, למרות שזה נראה ככה. זה ממש לא משקף אותי ואת מי שאני. מי שמכיר אותי יודע כמה שאני מתייסר וסובל על ה... פשוט טיפשות טהורה הזאת, טמטום טהור ולא מצחיק שעשיתי במו ידי. אני רוצה שוב לבקש סלחה מכל אחד ואחת מאחיי הבדואים היקרים ואהובים".

התיעוד שהעליב (ללא קרדיט)

כזכור, לאחר פרסום התיעוד הגזעני, נשמעה גם מש"ס מחאה ברורה. כך, לדוגמה, ח"כ משה ארבל הגיש ליו"ר הכנסת יריב לוין בקשה לערוך דיון מהיר בענין, משום שלדבריו "מדובר בסרטון המתעד התנהגות מכוערת ובזויה שראויה לכל ביקורת וגינוי. התנהגות גזענית שמבקשת לעשות דה-הומניזציה לילדים שלא חטאו, אך בשל מוצאם".

"סרטון מבחיל זה, המעורר שאט נפש בפני עצמו, שם זרקור על מצבם הלא פשוט של ילדים בפזורה הבדואית, רבים מהם חיים בתנאים קשים, ללא חיבור למים זורמים ולחשמל וללא גישה ראויה, למוסדות חינוך, לגני ילדים ולטיפול רפואי. תנאי חיים שלא מכבדים אזרחים במדינת עולם ראשון ולא נותנים הזדמנות שווה ואמיתית לאותם ילדים להתפתח, להתקדם ולממש את עצמם, כפי שראוי שמדינת ישראל תיתן לכל אזרחיה ולילדיה בפרט", סיים ארבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר