צפו בדברים

ח"כ ברוכי: "שבר אמון שיעלה לנו בחיי אדם"

"הסרטון של אתמול הוא ידידותי למדיי ביחס לסרטון של היום. והסרטון של היום לצערי, הוא כאין וכאפס לעומת מה שמחכה לנו מחר", התריע הח"כ במהלך דיון בוועדת הקורונה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בדיון בועדת הקורונה של הכנסת המתכנסת בשעה זו (ראשןן), נשא ח"כ אליהו ברוכי דברים נרגשים על ההגבלות בחברה החרדית ויצא למתקפה נגד האכיפה הסלקטיבית כלפי המגזר החרדי.

"בתוך עמי אנכי יושבת", פתח ברוכי את נאומו. "אני עולה לפה מלשכתי כשמבול של פניות כואבות וכעוסות מציף אותנו בשבוע האחרון. בשבוע שעבר חשבתי שהגענו לנקודת שיא בשבר של אמון הציבור. לא האמנתי שאפשר לרדת נמוך יותר".

"חברים, מה שאני נחשף ביממה האחרונה – ואני כמובן מתכוון לחברה החרדית בתוכה אני חי – זה שבר אמון שיעלה לנו בחיי אדם".

ברוכי התייחס להתנהלות המגזר מול הנחיות משרד הבריאות: "פיקוח נפש דוחה שבת". פיקוח נפש דוחה גם את יום הכיפורים. פיקוח נפש דוחה כמעט את כל המצוות שבתורה. מכוח זה – ורק מכוח זה! – ציבור ענק שמקפיד על קלה כבחמורה, נמנע במשך תקופה ארוכה מלקיים תפילה במניין. כף רגליהם של מאות ואלפים לא דרכה בבתי כנסיות. בתי המדרש של הישיבות נותרו שוממים".

"אני לא מתייחס למקרים קיצוניים. אני יודע. יש. תמיד היה. ותמיד יהיו. אני מדבר על הציבור שחפץ בחיים. שמבין שהתורה והמצוות ניתנו לנו בשביל "וחי בהם – ולא שימות בהם".

"בחיים, אין משהו משותף יותר לכולנו, אין משהו מאחד יותר את כולנו, מאשר הדחף והרצון הבסיסי ביותר לכל בן אנוש: לחיות! בשם הרצון הזה אפשר וניתן להגביל הגבלות. אני בעד. אפשר וצריך לסגור התקהלויות וגם להפעיל איכונים על מכשירים ניידים. שיהיה ברור, אני בעד. גם מהמילה "סגר", אני לא נבהל".

עוד הוסיף ברוכי והסביר: "בכלל, על השאלה "האם?", אין לי שום סמכות להכריע פה. האצבעות שלי ושל חבריי למפלגה, מסורות בידי גדולי התורה שהורו לנו באופן חד משמעי: גם על ספק פיקוח נפש, תחמירו".

הח"כ החדש של יהדות התורה הבהיר: "אבל יש עוד שאלה. וזאת שאלה כואבת, מדממת, ועצובה מאוד - "איך?".

"איך עושים את הצעדים הנדרשים האלו? מה אני עונה לתושב ביתר, מנותק מכל מדיה אפשרית, שבוקר אחד מגלה שהעיר נצורה ואין מסחר? נו, לענות לו שזה נצרך?, תאמינו לי שאני יודע לענות לו את זה. אבל למה שוב זאת "מסיבת הפתעה?". וכן, צו בהול של הצבא לילה לפני זה עדיין מסיבת הפתעה. משפחה נורמטיבית לא יכולה להיערך לזה גם במישור של לחם וחלב".

"וזה ממשיך. זה ממשיך באכיפה. אני רואה כמו כולם סרטון של ילדה מעוכבת על ידי שוטר, ואומר לעצמי: "נו, שוטר לא חכם", בלשון המעטה. אבל אז מגיעה התגובה הרשלנית של המשטרה. אני קורא אותה ומתפלל שרק אני מבין את המסר המסוכן הזה. מסתבר שלא. מסתבר שכל שוטר קורא אותה ומבין היטב שהרסן הותר. הסרטון של אתמול הוא ידידותי למדיי ביחס לסרטון של היום. והסרטון של היום לצערי, הוא כאין וכאפס לעומת מה שמחכה לנו מחר".

ברוכי הוסיף, "ככה, זה לא עובד. אני אומר לכם מתוך השטח, אני מדבר עם תושבי שכונת רוממה כאן בירושלים. אני מדבר עם בני משפחה וחברים בעיר ביתר, אי אפשר להחזיק את זה ככה. כל עוד המילה "אכיפה" לא תשדר במהירות מסר של "דאגה לשלום הציבור", ההגבלות יהיו חסרי ערך, וזה יעלה לנו בחיי אדם".

"אנא, אני מתחנן. בואו נחשב מסלול מחדש. בואו נחשב לא "האם", אלא "איך" עושים זאת, מחדש", סיכם ברוכי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר