זרקו ביצים • צפו

מאות חרדים הפגינו ברחוב ירמיהו: "לא רוצים את הסגר"

מאות חרדים הפגינו ברחוב ירמיהו בירושלים - יממה לאחר ההפגנה האלימה. המפגינים פרצו את הגדרות, הציתו פחי אשפה - והמשטרה שמרה על איפוק. הפגנה גם בבי"ש (חרדי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההפגנה בירמיהו (צילום: ישי ירושלמי VIP)

מאות מהציבור החרדי, מוחים בשעה זו (ראשון), בצומת הרחובות ירמיהו - שמגר, כנגד הטלת הסגר על שכונת רוממה, נגד אלימות המשטרה ונגד האכיפה הבררנית כלפי הציבור החרדי. גם בבית שמש, יש עימותים עם המשטרה.

המפגינים מוחים, באותה נקודה שמחו אמש, היכן שאותו שוטר נתן אגרוף, לחרדי ששאל אותו מדוע הוא לא עוטה מסכה.

לעת עתה, למרות שהמפגינים נוקטים בצעדים מעט אלימים, השוטרים, ככל הנראה "בהוראה מגבוה", לא נוקטים באלימות מירבית (כפי שנוהגים לראות), כנגד המפגינים החרדים.

המוחים במקום, לאחר שעתיים שראו שאין תגובה מהמשטרה, החלו לעורר פרובוקציות בדמות הצתת פחי אשפה והתגרות בכוחות המשטרה במקום. עד עכשיו, לא ידוע על מעצרים.

העימות בין השוטרים למפגינים, אחרי השעה 23:30 (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המפגינים מספרים ל'כיכר השבת': "פשוט נמאס לנו, אנחנו חלק מהציבור החרדי, שתמיד התנגד להפגנות. אך הפעם נדמה כי המדינה ומשטרת ישראל חצו את כל הגבולות האפשריים".

"הסגר על הקריה החסידית, לא מוצדק בעליל, ונסמך על העבודה שיש הרבה שלא נבדקים - זו טענה אנטישמית במיטבה, בנוסף, נמאס מהיד הקשה שמפגינים נגדנו, והאלימות שלא פוסקת. אנחנו נפגין פה מדי לילה, עד שהמסר יחלחל".

בתוך כך, גם ברמת בית שמש, מתקיימת בשעה זו הפגנה של התושבים כנגד הסגר על השכונה. ההפגנה מתקיימת ברחוב רש"י פינת חזון איש, בהשתתפות מאות מתושבי השכונה.

כאמור, כפי שדווח הערב, ב'כיכר השבת', המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), החליטה להדיח את השוטר שנתן אגרוף לחרדי אמש בהפגנה - עד לבירור המלא של הנסיבות.

סערת השוטר והאגרוף ב'כיכר השבת'>>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר