הזדמנות אחרונה

לפני שיעלם: כך תצפו בכוכב שביט מישראל

השביט NEOWISE נצפה על ידי אסטרונומים חובבים מסביב לעולם, לפני שהוא צפוי להיעלם • מתי תוכלו לראות אותו בארץ, ואיזו ברכה אתם צריכים לברך? • צפו בתיעוד (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
כוכב שביט (צילום: נאס"א)

כוכב שביט, הוא גוף שמיימי קטן הדומה לאסטרואיד, אך מורכב בעיקר מקרח. אסטרונומים חובבים מסביב לעולם מדווחים בימים האחרונים כי החלו לראות בשעות הבוקר המוקדמות.

עודד כרמלי מביא באתר הרשמי של סוכנות החלל הישראלית כי עד ה-14 ביולי, NEOWISE יפציע בשמי הבוקר המוקדמים, כשעה ו-50 לפני הזריחה, דהיינו בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר לשעון ישראל, כשהשמיים כבר מתחילים להתבהר.

מאחר שהוא קרוב מאוד לשמש, השביט יופיע סמוך מאוד לקו האופק – בגובה של כ-3 מעלות בלבד בכיוון צפון-מזרח. כדי למצוא אותו יש להתמקם בשטח חשוך ופתוח ככל האפשר, עם אופק נמוך לכיוון צפון-מזרח.

בימים אלה הוא בהיר מספיק כדי לראותו ללא עזרים אופטיים כמו טלסקופ או משקפת שדה. למעשה אפשר אפילו לצפות בזנב השביט המפורסם.

כרמלי מוסיף כי החל מה-14 ביולי, הזמן הטוב ביותר לצפות בשביט יהיה דווקא בשעות הערב המוקדמות. יהיה פשוט יותר "לתפוס" את NEOWISE אחרי תאריך זה, אבל לשם כך יהיה לצאת לאזור ללא זיהום אור. כשעה אחרי השקיעה, כלומר קצת לפני השעה תשע בערב לשעון ישראל, יש לחפש את השביט נמוך מאוד מעל קו האופק הצפון-מערבי.

אם תצאו ותצליחו צפות בכוכב השביט נופל, בהלכה נפסק כי יש לברך על כך או שכוחו וגבורתו מלא עולם או עושה מעשה בראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר