במיוחד בחופש: 5 דרכים לשמירה על מטבח בטוח לילדים

המטבח הוא לב הבית (ובמיוחד בימים אלו). זהו אזור מעולה ליצירת קשרים משפחתיים, אבל בד בבד, גם מקום מפתה שהקטנטנים שלכם ירצו לשהות בו. הנה חמישה טיפים להפוך אותו לחלל בטוח (בבית)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עבור רבים מאיתנו, המטבח הוא לב הבית (ובמיוחד בימים אלו). זהו אזור מעולה ליצירת קשרים משפחתיים, אבל בד בבד, גם מקום מפתה שהקטנטנים שלכם ירצו להיות מעורבים בו. מבוגרים מסתובבים, שולפים פריטים מהמקרר ומהארונות, דברים מתבשלים על הגז ונאפים בתנור - כל הדברים שהם רוצים לראות ולקחת בהם חלק.

הנה, חמישה טיפים להפוך את המטבח שלכם לחלל בטוח, כך שהילדים יוכלו לעזור לכם לבשל ולנקות (או להישאר מחוסנים מפני פציעות בזמן שאתם עושים זאת):

1. אבטחו את המרצפות שלכם

קשה לעקוב אחרי כל פרט ופרט כשפעוטות מתרוצצים סביבכם ללא הרף, אבל הפעוטות האלה מבלים זמן רב על הרצפה. בהתחשב בעובדה שהמטבח הוא מיקום מעולה להתרבות חיידקים מזיקים, טאטאו ושטפו את הרצפה באופן קבוע. אם פיסת מזון נופלת, נסו לאסוף אותה באופן מיידי לפני שילדיכם ירימו אותה. כמו כן, שקלו להשתמש בשטיחים על פני לינולאום או אריחים, משום שהם מועילים במניעת החלקות ונפילות.

2. השקיעו במוצרי משק בית בטוחים

בעוד הצבת מנעולים על כל דלתות הארונות היא דרך אחת להתמודד עם סכנות, אנו מציעים פתרון לטווח הארוך: קניית מוצרים בטוחים יותר מלכתחילה. זה חשוב במיוחד לכאלו שמשתמשים בהם על המרצפות, הארונות ומקומות בהם פעוטות נוטים לגעת לעתים קרובות, כמו קוטל חרקים עם שמנים אתריים ומוצרי ניקוי עם נוסחאות קלות יותר.

3. הקצו משטחים ייעודיים שעליהם הילדים יוכלו לעלות

בילדים צעירים, כלל בטיחות בסיסי במטבח הוא שתמיד יהיה לרשותם שרפרף או סולם מדרגות יציב. התעקשו שהילדים יעלו בכוחות עצמם על השרפרף הזה, כך שהם יעמדו בבטחה בגובה הדלפק לפני שיתחילו במשימת בישול או יושיטו יד לארון. אם אתם מבשלים יחד, שרפרף יעזור להעניק לילדכם נוף טוב, כך שהוא ירגיש יותר בשליטה ויותר מעורב.

4. שימו לב לאזור הכיריים שלכם

היא אולי נראית מובנת מאליה, אבל זו תזכורת טובה: סובבו תמיד ידיות של סירים פנימה כדי למנוע שפיכת דברים חמים בשגגה. בשלו נוזלים רותחים על המבערים האחוריים, הרחק מידיים סקרניות וספרו לילדיכם על הצורך החיוני בשימוש בכפפות לתנור. יהיה טוב יותר אם תספקו להם כאלה שמתאימות לידיים הקטנות שלהם.

5. ספרו מה אתם עושים

אף פעם לא מוקדם מדי ללמד את ילדיכם על בטיחות. אפילו אם אתם מרגישים שהם עדיין לא יכולים להבין לעומק את המושגים עליהם אתם מדברים, מוטב להשתמש בכל רגע עם ילדיכם כהזדמנות ללמידה. התחילו להסביר להם את כל מה שאתם עושים בזמן שאתם מכינים אוכל או מנקים את המטבח שלכם. הם יחשפו למילים הספציפיות בהן אתם משתמשים ובסופו של דבר זה יהיה לכם כטבע שני לספר כל הזמן מה אתם עושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר