הקורונה ב'בית מתתיהו'

המשגיח לתלמידי הישיבה: 'הקב"ה לקח לנו את השטייגען'

משגיח ישיבת 'בית מתתיהו', הגאון רבי שלמה ברויאר, יצא בדברים נוקבים לתלמידיו - בשל התחלואה הגבוהה בנגיף הקורונה בישיבה • "להתחזק מאוד בכבוד תורה, בכבוד ה'בן תורה'" • האזינו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל הישיבה בימי ה'קורונה' (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

משגיח ישיבת 'בית מתתיהו', הגאון רבי שלמה ברויאר, יצא בדברים נוקבים לתלמידי הישיבה, זאת על רקע הסערה שפקדה את הישיבה, עם מחלתם של מרבית בני הישיבה וראש הישיבה בנגיף הקורונה.

"מה הקב"ה גוזר עלינו?", פתח המשגיח את דבריו, "אין לנו חשבונות שמים, אבל כל אחד יעשה חשבון עם עצמו אם הוא סובל מזה שהמחלה פשטה אצלנו".

"בחשבון הכלל, הישיבה שלנו לצערנו עם חולים רבים, אין מוסד חינוכי עם כל כך הרבה חולים", הוסיף המשגיח, "הכל נגזר. זה שיש כל כך הרבה חולים בישיבה זה אומר משהו. צריכים לחשוב בעניין כבוד תורה, כבוד בית כנסת, הקב"ה לא רוצה אותנו בישיבה, לא רוצה אותנו בבית מדרש. הוא אוהב אותנו, אבל לקח לנו את הבית-מדרש, לקח לנו שטייגען מטורף".

המשגיח הוסיף והוכיח כי "קיים ביזוי כבוד תורה, ביזוי כבוד תלמידי חכמים. כשזה לא מכובד אצלנו מספיק אז הקב"ה לוקח את זה מאיתנו. צריכים להתחזק מאוד מאוד בכבוד תורה, כבוד תלמידי חכמים. בכבוד ה'בן תורה', בכבוד העצמי, בהתנהגות. ש'בן תורה' יהיה מוערך".

הרב ברויאר התייחס לסערה התקשורתית סביב ישיבת 'בית מתתיהו' ואמר: "אנחנו בפוקוס של כל כלי התקשורת, צריך שהתורה תהיה מכובדת על ידינו. שלא יצא זלזול בכבוד בני תורה, איפה שאנחנו נמצאים. שעל ידינו יצא כבוד התורה וכבוד שמים. שעל ידינו יצא כבוד תפילה ובית מדרש.

"זו חובתנו, פגעה בנו מידת הדין באופן מופלג. לב יודע מרת נפשו. כמה שיותר נכבד, כמה שעל ידינו יצא כבוד שמים נזכה להחזיר בחזרה את מה שנלקח מאיתנו. כבוד תורה, כבוד תלמידי חכמים, שעל ידינו יעריכו בני תורה ושלא יצא זלזול בבני תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר