"חיבר 30 ספרים"

הרב האשכנזי מדרום אמריקה וחתנו של בבא הנא, הרב יונה בליקשטיין ז"ל

מפנמה מגיעה הבשורה הקשה על לכתו של הרה"ג יונה בליקשטיין, שנולד בארגנטינה להורים ניצולי שואה, והיה לחתנו של ה'בבא הנא', והוא בן 79 בפטירתו • פרופיל (בד"ה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב בליקשטיין (צילום: באדיבות המשפחה)

מפנמה סיטי, מגיעה הבשורה המרה על לכתו של הרב הקהילה החרדית בעיר, הרב יונה בליקשטיין, לאחר שעבר סבל רב בחודשים האחרונים, והוא בן 79 בפטירתו, הלוויתו תתקיים מחר בבוקר (שלישי) בהר המנוחות בירושלים.

המנוח זצ"ל נולד בשנת תש"א, להורים ניצולי שואה, בעיר רוסריו שבארגנטינה, לשם הגיעו אחרי השואה עשרות משפחות שניצלו מהתופת.

בגיל 12 נשלח לישיבה בעיר הגדולה בארגנטינה - בואנוס איירס, אצל המרא דאתרא דאז, הגר"י פינק זצ"ל שלימים עלה לארה"ק וכיהן כאב"ד בעיר חיפה.

הרב בליקשטיין

בשנת תשכ"ב עלה בגפו - ובלי הוריו, לארץ ישראל ונתבקש לעזור בפתיחת התלמוד תורה ב'כפר החדש'.

מטבע הדברים, כבחור ישיבה ובן תורה בודד שמשפחתו בחו"ל, רב הכפר דיבנה (ולימים רב הערים יבנה ורמלה) הצדיק והחסיד האדמו"ר רבי אברהם אביחצירא זצוק"ל, בנו הגדול של סידנא בבא חאקי זצוק"ל רב הערים רמלה ולוד, וחתנו של דודו סידנא בבא סאלי זיע"א, אימץ אותו כבן, ודאג לו לכל מחסורו ולימים אף חיתן את ביתו הרבנית מזל - לו לאישה.

בחופה של הזוג הצעיר, עמד סידנא בבא חאקי זצוק"ל, ואמר בהתרגשות שהגענו לקיבוץ גלויות והנה אשכנזי בא ומתחתן עם משפחת אביחצירא המעטירה.

לאחר חתונתו עם הרבנית מזל, גרו הזוג ברחובות, והוא למד בכולל אברכים שייסד חמיו זצ"ל, ובד בבד השלים את לימודיו ונסמך לרבנות, תוך כדי שמשקיע את כוחו בחינוך ילדי ישראל בתלמוד תורה.

הרב יונה בליקשטיין, ביום חתונתו, יחד עם חמיו ה'בבא הנא' זצ"ל

המנוח זצ"ל, חביב על כל אדמו"רי בית אביחצירא זצוק"ל - הבבא סאלי והבבא חאקי, כולם חיבבו אותו והעריכו את תורתו ומידותיו.

לאחר מכן, התגייס לצה"ל וכיהן כרב צבאי בצה"ל, תחילה שימש כרב אוגדת סיני, עד שסיים את שירות הקבע, כסגן אלוף וכרב פיקוד צפון.

לאחר שחרורו מצה"ל, בשנת תשמ"ח, נתבקש מפרנסי קהילת 'בית אל' - קהילת האשכנזים בפנמה, לכהן כרב הקהילה, בה כיהן כ-5 שנים.

מכריו של הרב מספרים ל'כיכר השבת': "בית הכנסת באותם ימים פרח ושגשג והתמלאו המניינים היומיומיים ושיעורים לכל רחבי הגילאים.

בשנת תשנ"ד נתבקש לכהן כרב הקבילה האשכנזית בקראקאס ונצואלה, קהילה שמנתה בזמנו כ-2000 משפחות, והוא דאג לכל מחסורם של בני הקהילה, החל מהבריתות, בר מצוות, חתונות ועידוד משפחות הנפטרים. זכה לכהן כרב כ-20 שנה, עד שיצא לגמלאות וחזר להתגורר בפנמה, ליד בני משפחתו הקרובים

"גולת הכותרת", מספרים מכריו של הרב, "הייתה סעודה שלישית בה מסר שיעור נרחב על פרשת השבוע ולימד זמירות לרחוקים מהתורה והמצוות, המשתתפים התרבו כל יום עד שהגיעו רוב משתתפים מרחבי העיר".

הרב בליקשטיין עם הרבי מחב"ד (באדיבות: JEM)

"ביתו בפנמה היה תמיד פתוח לרווחה לכל השלוחים מארץ ישראל, היה ידוע וניכר באהבתו לבריות, מתלמידיו של אהרון הכהן, אוהב שלום ורודף שלום".

"עקב ידיעותיו הרחבות בשפה הספרדית, הוא לקח לעצמו כפרויקט חייו להשלים את תרגום המשניות לשפה הספרדית, ואף כתב ערות ספרים, בספרדית לטובת הקהילות היהודיות במקום".

עוד הם מוסיפים: "כי המנוח זכה וחיבר כ-30 ספרים בשפה הספרדית, ומשאת חייו היתה כאמור להנגיש את התורה בשפה הספרדית לעם היושב בשדות הרחוק מתורה ומצוות, בכישרון שניחן המתיק והאהיב את התורה על לומדיה, וע"י הספרים, השיב רבים מעוון".

הותיר אחריו את אחיו הרב ראובן, את בנו הבכור מרחובות, הרב אברהם, בנו הרה"ג רבי אברהם בליקשטיין, חתנו של ה'בבא ברוך' וראש כולל 'דרכי הוראה', ובניו הרבנים דוד ואוריאל ושתי בנותיו מפנמה.

מודעת האבל

ההלוויה תתקיים מחר בחלקת דרום בהר המנוחות בירושלים, בשעה 10:00 בבוקר - שם גם ייטמן.

השבעה תתקיים אצל בנו, רבי אברהם בליקשטיין ברחוב אגסי 58 בשכונת הר נוף בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר