17 עצורים • צפו

לילה שלישי למהומות בירושלים: המשטרה נערכה מראש

מאות צעירים ותושבי קריית בעלזא, מתאספים בשעה זו ברחוב ירמיהו בירושלים, במחאה על הסגר בשכונה, על אלימות המשטרה והאכיפה הבררנית כנגד הציבור החרדי, יש שמונה עצורים • צפו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מהציבור החרדי, מוחים בשעה זו (שני), בצומת הרחובות ירמיהו - שמגר, כנגד הטלת הסגר על שכונת רוממה, נגד אלימות המשטרה ונגד האכיפה הבררנית כלפי הציבור החרדי. המשטרה נערכה מראש להגנה, וכרגע, יש עצור ראשון.

המפגינים מוחים, זה הלילה השלישי, באותה נקודה שמחו ב-2 הלילות האחרונים, היכן שאותו שוטר הכה את החרדי ששאל אותו מדוע הוא לא עוטה מסכה.

המשטרה, בשונה מאתמול, נערכה מראש להפגנה, ותנקוט ביד קשה כנגד אלו שיפרו את הסדר. אמש, המשטרה, ככל הנראה בשל הלחץ והעליהום הציבורי, לא ביצעה מעצרים.

אך הערב, המשטרה החליטה, לאחר הלגיטימציה שקיבלה לבצע מעצרים, ובדקות האחרונות, נעצר העצור הראשון בהפגנה.

המעצרים של המשטרה (ישי ירושלמי VIP)

ל'כיכר השבת' נודע, כי העצור הראשון, הוא ככל הנראה, אחיו התאום של הנער מהרובע היהודי, שנעצר לאחרונה ע"י המשטרה, ועדיין הגרסאות חלוקות לגבי מה שהתרחש בעת מעצרו.

המפגינים מספרים ל'כיכר השבת', "לא נכנע ולא נוותר, זה מלחמה על הבית שלנו ולא ניתן שבמדינת היהודים תתקיים איפה ואיפה בין דם לדם, ננקוט כל אמצעי עד שיוסר הסגר והמשטרה תתייחס אלינו כמו בני אדם".

השוטרים מפנים את הכוורת עם הזיקוקים

בשעה 22:00, המשטרה עצרה מפגין חרדי, שעל פי החשד, הביא למקום הפגנה כוורת מלאה בזיקוקים וניסה לפוצץ זאת על השוטרים. כחצי שעה לאחר מכן, ההפגנה החלה להיות אלימה יותר, וקבוצת מפגינים אף הורידו את הגדרות.

המהומות והמעצרים אחרי 23 בלילה

בשעה 23:00, יצא ההפגנה מכלל שליטה, והמשטרה החלה לבצע מעצרים מהירים, כאשר בתוך דקות ספורות היו למעלה משבעה עצורים שביצעו הפרות סדר חמורות במקום.

פורצים את הגדרות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר