המירוץ לרבנות

מועמד נוסף לרב העיר חיפה: הרב יצחק לוי

הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר, שוקל להתמודד לתפקיד רבה הראשי הספרדי של העיר חיפה • במידה ויתמודד, סיכוייו גבוהים שכן הוא זוכה לתמיכת הראשל"צ הגר"י יוסף (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק לוי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ש"ס טרם חתמה על הסכם קואליציוני עם ראש עיריית חיפה, עינב קליש רותם, אך במשרד הדתות ממשיך להיערך לקראת הבחירות לרבנות העיר חיפה, כאשר ההערכה היא כי ייבחרו שני רבנים, ספרדי ואשכנזי.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים הצטרף שם נוסף לבורסת השמות המועמדים לתפקיד הרב הראשי הספרדי. מדובר ברבה של נשר, הגאון רבי יצחק לוי, חבר מועצת הרבנות הראשית.

הרב לוי, בוגר ישיבת 'חזון עובדיה', נחשב לתלמידו הקרוב של הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף. "במידה והוא אכן יתמודד, סיכוייו גבוהים, הוא זוכה לתמיכת הראשל"צ שכבר הביע בו תמיכה, השאלה אם אכן הוא יתמודד", טוען בכיר במשרד לשירותי דת.

לדבריו: "כבר כעת הרב יצחק לוי קיבל חלק מהסמכויות בעיר חיפה, הוא אחראי על רוב נתח הכשרות בעיר לצד אחריות על מחלקת הנישואין".

לפני כשנתיים נבחר הרב לוי לתפקיד רבה של נשר, וזה לאחר קרב צמוד עם מועמד הציונות הדתית. בסיבוב הראשון התוצאה הייתה תיקו ובסיבוב השני 12 מתוך 16 חברי גוף הבוחר בחרו בו לתפקיד.

הגר"י לוי מוכתר לרבה של נשר (צילום: יעקב כהן )

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשמות הבולטים לתפקיד רבה של חיפה הספרדי: הגאון רבי אברהם שלוש, בנו של הגר"ש שלוש זצ"ל; הגאון רבי אליהו אילוז, רבה של אור עקיבא והגאון רבי דוד אבוחצירא, רב שכונה בחיפה.

"חייבים להתחיל להתניע את הליך בחירת הרבנים, אנחנו בקואליציה כבר מספר שנים, שולטים במשרד לשירותי דת, אבל אין לנו הרבה 'קבלות'. בחמש שנות השלטון ההישגים הם רק בבת ים, מעלות ונשר. ובנשר כמעט הפסדנו בגלל התנהלות שגויה", טען גורם בש"ס המעורה בנושא.

בש"ס ייצטרכו לפתוח בהליכי בחירות בערים מרכזיות, שם ממתינים לרב ראשי. בין היתר: רב ראשי אשכנזי בירושלים, רבנים בחיפה, רב ראשי בתל אביב, רב ראשי בראשון לציון ורב ראשי בחולון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר