כך נלחמים ב'קורונה'

העיר בני ברק, כמשל // עו"ד משה מורגנשטרן

בכירים במשרד הבריאות סיירו בעיריית בני ברק כדי ללמוד - איך לתפעל עיר תחת קורונה. נשמע כמו בדיחה? עו"ד משה מורגנשטרן, מחזיק תיק בריאות בעיריית בני ברק, מסביר איך בני ברק הפכה למודל לחיקוי בהתמודדות עם נגיף הקורונה (אקטואליה)

עו"ד משה מורגנשטרן | כיכר השבת |
הסיור של בכירי משרד הבריאות; במרכז: עו"ד מורגנשטרן (צילום: באדיבות המצלם)

אתמול נערך סיור של בכירים במשרד הבריאות בעיריית בני ברק, כדי ללמוד איך לתפעל עיר תחת קורונה ולהעתיק את המודל המצליח לערים אחרות.

נשמע כמו בדיחה... בני ברק מודל לחיקוי בקשר לקורונה?

כן, בני ברק היא העיר המתקדמת ביותר בטיפול בקורונה בישראל.

בכירי משרד הבריאות בעיריית בני ברק, אמש (באדיבות המצלם)

העירייה מפעילה שני חמ"לים שפעילים כל שעות היממה, בהם בין היתר נאספים הנתונים, לרבות נתונים שאין לכל גוף אחר, כולל למשרד הבריאות.

מלבד השמות של כל אחד ואחד מהחולים, העירייה יודעת ממי הוא נדבק, וכך יכולה ללמוד מה הם מקורות ההדבקה היותר משמעותיים הדורשים יותר תשומת לב ואכיפה ומה פחות.

עו"ד משה מורגנשטרן

ישנו מידע על כל בניין כמה חולים ישנם בו, וכמה מבודדים, כמה צריכים עזרה ומהי העזרה הנדרשת. וביתר פירוט, בחמ"ל ישנה מפה (אלקטרונית) ועליה מסומנים כל בנייני העיר כאשר בכל בנין ישנו סימון באשר לכמות החולים וכמות המבודדים שבו.

לכל בניין ישנו נציג בניין, שהוא איש הקשר בין הבניין לבין העירייה, גם באשר לצרכים של דיירי הבניין וגם כאשר העירייה רוצה להעביר מסרים לדיירי הבניין המסרים מועברים גם באמצעות הנציג.

בכירי משרד הבריאות בעיריית בני ברק, אמש (באדיבות המצלם)

כל המבוגרים בעיר, מעל גיל 65 קיבלו שיחת טלפון ובה נשאלו על הצרכים שלהם, כל צורך שהוא, יש כאלה שהקושי שלהם הוא בדידות וגם להם העירייה עוזרת. מדובר על למעלה מ – 14,000 מבוגרים שקיבלו שיחה. וכיום העירייה יודעת על הצרכים של כל מבוגר ומבוגר בעיר, ובמידה וחלילה יוטל סגר על העיר, המידע הזה יסייע לעירייה לתת את כל הדרוש.

הוקמה ועדת רבנים יחד עם בכירי הרופאים שנותנת סיוע ותמיכה לראש העיר ולעובדי העירייה הן במתן הוראות לציבור, כגון הוראה שיצאה היום לפיה מבוגרים מעל גיל 70 יצאו כמה שפחות מהבית, וימעטו אירוח קרובי משפחה ועוד. והן גיבוי בסגירה של בתי כנסת או ישיבות שמפירים את הוראות משרד הבריאות.

ההוראות החדשות של הרבנים

מערכת האכיפה עובדת במלוא הקיטור. איש אינו רוצה ליתן קנסות או לסגור בתי מדרש או בתי כנסת, אך פיקוח נפש דוחה כל התורה כולה, ומקומות שלא ישמרו על ההוראות לאחר שיקבלו אזהרה, ייסגרו. עשינו זאת ונמשיך לעשות זאת, עם כל הכאב והצער שבדבר.

מסתבר כי הסיבה בגינה לא הוטל סגר על בני ברק (וכמובן אין בכך שום הבטחה לעתיד) היא מחמת הפעילות הנ"ל, שרק חלק קטן ממנה תואר.

בכירי משרד הבריאות בעיריית בני ברק, אמש (באדיבות המצלם)

ואם הכל כל כך טוב, אז למה בכל זאת יש בעיר כמות גדולה מאוד של חולים?

שתי תשובות בדבר; האחת, הצפיפות העצומה בה חיים תושבי העיר. בני ברק העיר הצפופה בישראל, מכאן כי אחד במשפחה שחולה מדביק את שאר בני המשפחה, ומביא לעליה משמעותית בתחלואה.

כנגד מציאות זאת אין לנו מה לעשות.

אך, ישנה סיבה נוספת, אותן קבוצות שהחליטו במודע לא לציית לכללים, לא לשמור מרחקים ולא להשתמש במסכות.

קבוצות אלה מסכנות את עצמן, אבל גם מזיקות ופוגעות ביתר תושבי העיר.

מי ייקח על מצפונו מקרה בו הוא הדביק אחר, בגלל אי ציות לכללים והנדבק הלך לעולמו?!

אני קורא לכל אחד ואחד מתושבי ותושבות העיר בני ברק, ובכלל, שמרו על הכללים, הצילו חיים. את החיים שלכם ושל בני משפחותיכם, וגם החיים של אחרים.

  • הכותב: עו"ד משה מורגנשטרן, מחזיק תיק בריאות בעיריית בני ברק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר