סגר - ללא מדיניות הגיונית • צפו

כעס בעיר ביתר עילית, בפקק הבלתי נגמר: "מתעללים בנו"

טור ארוך של רכבים, פרטיים וציבוריים, השתרך במשך שעות ארוכות בדרך היציאה מביתר עילית - גם תושבים עם 'אישור עבודה חיוני' הוכרחו לשוב על עקבותיהם - והזעם על הסגר רק הולך וגובר (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בתמוז תש"פ | 14.07.20
הפקק, והורדת נוסעים מאוטובוס בידי חיילי פיקוד העורף (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

יממה לפני תום המועד הרשמי לסיום הסגר, אותו כפי שנחשף ב'כיכר השבת' הממשלה כנראה תאריך, ותושבי העיר ביתר עילית נאלצים להתמודד עם בידוק קפדני של המשטרה בדרך למקום העבודה, ואף הורדה של אזרחים מאוטובוסים והחזרתם הביתה.

הסבל של אלפי התושבים רב מאוד, בין אם הם מנסים לצאת בתחבורה ציבורית ובין עם ברכביהם הפרטיים, ונשמעות טענות קשות להתעמרות וחוסר אנושיות.

אחד מהם, א. אייזנבאך, מתאר ל'כיכר השבת'. "הייתי בדרכי לעבודה, ונאלצתי לעמוד בפקק במשך שעה וחצי, סמוך לשער היציאה מהעיר. השוטרים בדקו בקפדנות כל רכב, גם את התחבורה הציבורית, מה שגרם לכך שעשרות רכבים נאלצו לחזור כלעומת שבאו".

לדבריו, לא ברור מדוע החליטו לסגור את שער הכניסה הנוסף לעיר, מה שגרם לעומס כבד בשער שנותר פתוח. "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם חלילה היה מתרחש אירוע רפואי משמעותי בעיר, בזמן שהצירים הראשיים פקוקים עם מאות כלי רכב, ולאורך קילומטרים רבים".

"התחושה האישית שלי, היא שההפגנות בירושלים נתנו למשטרה מוטיבציה להחמיר את הסגר בערים החרדיות. העובדות ברורות: מתעללים בנו", הוא אומר.

גם צביקה כהן, המתגורר בגבעה B בביתר עילית, מלא בכעס ותסכול. "אני מחזיק באישור עבודה חיוני, ניסיתי לצאת איתו הבוקר מהעיר ולקח לי קרוב לשעתיים עד שהגעתי למחסום היציאה. כששאלתי את השוטר מדוע לא פתחו את שער היציאה הנוסף, כדי להקל על התושבים, הוא השיב לי: יש כאן הרבה חולים, אתה לא תקבע לנו איך לעבוד...".

עוד טוען צביקה, כי אין שום מדיניות סדורה בכל מה שקשור לסגר על העיר. "ישנם ימים ושעות שהיציאה מהעיר מתאפשרת, למי שרק רוצה, ולעומת זאת דווקא הבוקר, בזמן שרבים ביקשו לצאת לצורכי עבודה, הם נתקלו באכיפה ובהתנכלות של ממש".

לסיום הוא מספר כי אחד מעובדיו, המחזיק אף הוא באישור עבודה חיוני, הורד על ידי השוטרים מהאוטובוס, בדרכו למקום העבודה, למרות האישור של פיקוד העורף שניתן לו, ורק לאחר מעורבות חיצונית התאפשר לו לצאת מהעיר המסוגרת.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כל ההחלטות הקשורות בנושאי סגרים ובידודים על רקע הקורונה מתקבלות ממשרד הבריאות ובמקרה דנן בעיר בית"ר עילית גם ע"י צה"ל שהכריז על האזור כשטח מוגבל. בהתאם להחלטות הללו ישנם קריטריונים ברורים לגבי היתרים ואיסורים לגבי האוכלוסייה המתגוררת במקום וזו שאינה כך".

"באופן כללי ניתן לומר כי היתרי יציאה ניתנים למקרים רפואיים מיוחדים/עובדים במערכות בריאות אנשי כוחות הביטחון ועוד. בשל המגבלות הרפואיות ולצורך בדיקת האישורים על ידי השוטרים נוצרים לחצים ביציאה לעיר ואנחנו עושים כל שניתן במגבלות הידועות על מנת להקל על התושבים. אנחנו מבינים את הקושי הרב של התושבים אולם על השוטרים חלה חובה מחד לסייע לתושבים ומאידך לאכוף עד כמה שניתן את הוראות החוק בנושא", מוסיפים במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר