הקטין הופתע בשולי ההפגנה

לא לומדים כלום: שוטר זרק נער חרדי בכביש, בלי שום סיבה

במהלך ההפגנה הסוערת אמש נגד הסגר על השכונות החרדיות בירושלים, עמד נער בן 14 בצד ולא עשה כלום. כאשר פנה לשוטר בשאלה סתמית, נגרר על ידו בכעס כמה מטרים והוטח בכביש (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
צפו בתיעוד המקומם (מצלמת אבטחה)

הנחיות לרגיעה בשטח? כנראה שאלו לא הגיעו אל שוטר היס"מ, שפגע קשות בנער חרדי שלכאורה לא עשה כלום, בשולי ההפגנה אמש (שני) בירושלים.

בתיעוד, שמתפרסם כעת לראשונה ב'כיכר השבת', ניתן לצפות כיצד בן ה-14 עומד בצד המדרכה, מבלי לקחת חלק בהפגנה, בסמוך למספר סקרנים נוספים שהיו במקום.

בחלוף כמה שניות התקרב אליו שוטר יס"מ גדל גוף, וזה נראה שואל אותו משהו בתמימות. בתגובה, מפתיעה בעוצמתה, תפס השוטר את גופו של הקטין, והחל לגרור אותו כמה מטרים.

אך הוא לא הסתפק בזאת: את הגרירה הכוחנית סיים השוטר בהטחת הנער החרדי בן ה-14 אל הכביש, ורק אז הסתלק מהמקום.

רגע אחרי הזריקה (צילום: מחאות החרדים-משה בלוי)

בהמשך, כתב 'כיכר השבת' שהיה עד למחזה המפחיד, צפה במפקדו של השוטר ניגש אליו לאחר מכן במהירות, ומעיר לו על מעשיו.

יצוין, כי תגובת משטרת ישראל, במענה לפניית 'כיכר השבת', טרם נמסרה. כשזו תגיע, נעדכנה.

כזכור, מוקדם יותר היום נודע, כי משמר הגבול החליט להשעות מתפקידו שוטר שדחף צלם באותה הפגנה, ללא כל סיבה הנראית לעין, והוא אף ייחקר על כך במחלקה לחקירות שוטרים.

לוחם המג"ב מצטרף בכך לשוטר שהיכה בעוצמה בראשו של יצחק ב. בהפגנה באותו מקום, במוצאי השבת האחרונה, רק כי העז לשאול מדוע אינו חובש מסכה, ואף תכנן להעליל עליו בהמשך כי ניסה לגנוב ממנו את מכשיר הקשר.

יצחק הגיש נגדו תלונה במח"ש, ובכניסה למשרדי המחלקה העניק ראיון מצולם ל'כיכר השבת', בו תיאר בין היתר: "זו היתה מכה כל כך חזקה, והרגשתי בהתחלה נפיחות. אני עדיין סובל מכאבי ראש וסחרחורות. זו הרגשה לא נעימה, וגם יש לי טראומה מזה".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך מחאה שהתקיימה באזור כיכר השבת בירושלים, החלו המפגינים להפר את הסדר הציבורי במקום, להתפרע, ולחסום את ציר תנועה".

"השוטר פנה לצעיר מספר פעמים וביקש ממנו לזוז מהכביש ולעלות למדרכה, אך הצעיר לא שעה לבקשותיו ולכן נאלץ השוטר להרחיקו לעבר המדרכה. ככל שעולות טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן ראוי שיבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל. נמשיך לאפשר קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת בוטה של הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר