טור דעה

סגר? מגיע לעיר ביתר חסרת ההנהגה, בצדק

אין הונאה גדולה יותר מקולות הנהי והמחאה על הסגר שהוטל על ביתר. ראש העיר ואנשיו מבוססים על מוקדי כוח בקרב קהילות רבות בעיר, וממש לא מחפשים להתעמת איתם (דעה)

הרב אליהו פלר | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

רגע לפני שהשוטרים מקפלים את השמשיות והסגר מוסר מביתר, כדאי לחשוב שוב.

גל אדיר של כעס מפעפע בימים האחרונים במגזר החרדי, הכעס מגיע מהרחוב, ממש מלמטה, ומגיע עד למעלה, למאמרי המערכת ולדברים נחרצים שאומר היום גפני על ראש הממשלה.

נראה באמת שהציבור החרדי מוקע על לא עוול בכפיו. אכן, אכיפה בררנית הייתה גם הייתה, אבל הסגר על ביתר הוא לא אכיפה בררנית, הוא אכיפה מוצדקת לגמרי.

כולם יודעים את האמת המרה: זו הונאה, אחיזת עיניים אחת גדולה. אין הונאה גדולה יותר מקולות הנהי והמחאה על הסגר שהוטל על ביתר.

בזה אחר זה מתייצבים מול המיקרופון עיתונאים ואישי ציבור, עסקנים ומנהיגים ומוחים בחרון אף נגד הסגר, קוראים לנציגי הציבור בכנסת להתפטר, מאיימים שלא יבחרו בבחירות הבאות, ויש כאלו שמגדילים לעשות אומרים שהסגר מזכיר להם ימים אפלים בדברי ימי עם ישראל.

נס שהיו ימים אפלים בדברי ימי עמנו, כך יש להם דה-ז'וו כל פעם שהם רואים שוטר.

מי שמנתח את המצב מקבל קורס מזורז בשיטת בנט לפופוליזם מהיר. נפתלי בנט צעק בכל כוחו: יש לפתוח את כל המשק באופן מיידי. כשעקומת התחלואה עפה כלפי מעלה הוא התחיל להתרוצץ כאחוז אמוק בין האולפנים ולהשמיץ את כל מי ששמע בקולו. כך בדיוק נוהגים עסקני ביתר.

מצד אחד מתעלמים מההנחיות, מצד שני צועקים מה זו האכיפה הזו.

הם יודעים שיש הנחיות שקטות לא ללכת להיבדק. הם יודעים שיש קהילות ענק שיש בהם מאות נשאים ובעלי תסמינים שנשארים בתוך הקהילה ומסכנים חיים. איכשהו הוויכוח בתוך הקהילה הפך להיות שיח הזוי האם בכלל יש קורונה או שזו קונספירציה.

הזוי שאחד היומונים המכובדים מבשר לקוראים הזועמים שיש לממשלה מזימה להשתלט על הציבור דרך ההנחיות והגבלות הקורונה. לא פחות מכך.

כולם יודעים שהסגר על ביתר מגיע לעיר חסרת ההנהגה הזו בצדק גמור.

כבר כמה שבועות שאנשי תקשורת זועקים על הזלזול החמור בהנחיות, זה עניין את הסבתא של התושבים, כי היא בקבוצת סיכון. אבל היית יכול להסתובב בעיר ולראות בתי כנסת מלאים במתפללים חסרי מסיכות. ואין בעיר אף מנהיג רוחני כמו ההנהגה הרוחנית בבני ברק, מנהיג עצמתי שיעמוד ויגיד ''די!".

ראש העיר ואנשיו כמו גם מפלגת האם שלו מבוססים על מוקדי כוח בקרב קהילות רבות בעיר, וממש לא מחפשים להתעמת איתם. כך נוצר מצב הזוי שאיש הישר בעיניו יעשה ואין פוצה פה ומצפצף. כך גם העסקנים והעיתונאים החרדים. במקום ללכת ולהפגין מול השטיבלאכים המלאים באנשים שמזלזלים בהנחיות, במקום ללכת ולצעוק על מנהיגים שידעו להוציא אלפים לרחובות כשהיה נדמה להם שפגעו להם באידישקייט, ועכשיו מכניסים אלפים לסגר בגלל התעלמות מההנחיות.

ללכת ולמחות מול קהילות שלימות שמלאות באנשים שקיבלו הוראה שקטה ''לא להיבדק'', ביתר מפוצצת במשפחות עם חולים, נשאים, ובעלי תסמינים שיושבים בבית ולא נבדקים כי קיבלו הוראה לשבת בבית, ולצאת רק ''כשמרגישים טוב'', יש בעלי תסמינים רבים שמרשים לעצמם לצאת רק ל''דברים חשובים'', או מארגנים מניין ''בתוך הבניין''. ביתר מלאה באלו שלא חובשים מסיכה כעיקרון.

הם אלו שהופכים את ביתר לחבית חומר נפץ ביולוגי. הפתרון של המנהיגים הוא פשוט - ביד אחד עוצרים את הציבור מלהיבדק ולהתפנות למלוניות, כדי לא לסכן חיים, ביד השנייה מניפים שלט ''נתניהו חוסם לי את הפרנסה''.

הפגנה בביתר עילית נגד הסגר (באדיבות המצלם)

אח שלי, מי שהכניס את העיר לסגר זה אתה והחברים שלך, שסיכמתם ביניכם בשטיבל שאין קורונה בעולם כלל. ראש העיר חושש להתעמת עם מנהיגי הקהילות שמובילים את העיר לאבדון והתוצאה - מאות חולים גלויים ואלפי נשאים וחולים שלא נבדקים ממלאים את העיר.

התושבים רוצים תשובות. מדוע גם בתוך הסגר יש תלמודי תורה ומוסדות לימוד פתוחים כרגיל ולא זכו לביקור משטרתי, אך כשהת''תים הליטאים נפתחו באותו בוקר זכו לשוטרים בפתח הת"ת.

הבוקר (שלישי) התקיים ''כינוס חירום'' של רבני הקהילות ונציגי משרד הבריאות. הכנס הסתיים בלא כלום. לא הייתה קריאה כללית לצאת ולהיבדק, לא הייתה קריאה חמורה להקפיד על ההנחיות. ההפך - בין השורות של המכתבים שיוצאים יש הוראה שקטה לא להיבדק.

תמונות שיצאו מחנוכת הבית של קרוואן של חסידות קטנה חשף מראה מחריד של כל קברניטי העיר ללא מסיכות וללא שמירת מרחק מינימלי.

הכי כיף ללכת ולחפש אשמים בממשלה ובתקשורת, ולהתעלם מהזלזול וההפקרות ששוררים בעיר גם עכשיו.

אחר כך נלך לבכות בתקשורת על ''נציגי הציבור שלא עושים מאומה''. עזבו את נציגי הציבור, הציבור עצמו מזלזל. הציבור עצמו לא נבדק. הסגר מגיע לביתר. מגיע לה כדי לשמור עליה שלא תיהפך לגולדס גרין או לברוקלין, שלא נראה פה את הילדים בוכים מעל גופת אביהם שנלקח לקבורה על ידי אסטרונאוטים אטומי בגדים.

כן. סגר זה טוב. סגר יציל את העיר הזו מעצמה.

כשיתחילו הלוויות רח''ל לא נשמע אף אחד צועק אבל אשמים אנחנו, ימשיכו להאשים את כל המדינה וראשיה.

המסקנה היא שסגר טוב לביתר. אבל אין שום סגר על ביתר. זה לא סגר, זה שקר.

נכון, יש שוטרים שבודקים כניסה ויציאת תושבים לעבודה, זה לא נעים, אבל אין סגר.

כל מוקדי ההדבקה פעילים ומלאים בהמון תוסס, בפארקים יושבות אמהות עם ילדיהן ומבלים בכיף את החופשה הגדולה... מהכניסה לעיר ומטה אין סגר.

דומה שיכלו המטפאורות כדי להמשיל את האידיוטיזם שפושה בקרב מקבלי ההחלטות.

אם משטרת ישראל או ממשלת ישראל חפצים להציל את ביתר מעצמה, שיגיעו לבתי הכנסת המלאים בנשאים ללא מסיכות, שיפעילו קו הלשנות אנונימי לדווח על בעלי תסמינים שמסתובבים חופשי, שיפעילו אנשי קשר בקרב הקהילות שיבוצעו פעולות הסברה. שיוציאו קבוצות מסודרות מהחסידויות הגדולות למלוניות מותאמות למגזר ולצרכים של משפחות גדולות. שיביאו שוב את פיקוד העורף שיחלק חבילות למשפחות מבודדות.

שינעלו את המקוואות, את השטיבלאכים המלאים.

שיטפלו ביד קשה במזלזלי המסיכות שהביאו את הסגר לעיר הזו. שיפתחו את מוסדות הלימוד במתווה קפדני של קפסולות. כך ימנעו מאלפי ילדים לשוטט חסרי מעש בעיר ולהתרוצץ בכבישים אחוזי שעמום. תפתחו מוקדי למידה לבחורים שיושבים ללא מסגרת כבר תקופה ארוכה. תנו למנהיגי הקהילות כוח ויכולת להוציא את החולים מפה.

בואו תצילו את העיר הזו מעצמה. לפני שיהיה מאוחר מידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר