חיסון לקורונה

מודרנה הודיעה: הצלחה בניסוי החיסון על בני אדם

חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית 'מודרנה' הודיעה כי השלב הראשון בניסוי החיסון שפיתחה עבר בהצלחה וכעת תעבור לשלב הניסוי הבא שיכלול 30 אלף בני אדם מבוגרים (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בכל העולם מנסים לפתח חיסון יעיל כנגד נגיף הקורונה שמשתק את העולם כולו. חברת מודרנה האמריקאית פרסמה הלילה (רביעי) את תוצאות השלב הראשון של החיסון לקורונה: הוא הצליח ליצור תגובה חיסונית נגד הנגיף בקרב כל המשתתפים, ולא אותרו חששות בטיחותיים המגבילים ניסוי.

בשל כך, חברת הביוטכנולוגיה אישרה כי הניסוי האחרון לחיסון צפוי להתחיל כבר החודש בתקווה כי הוא אכן יסיים את הסאגה בה כולנו נמצאים כבר כמעט חצי שנה.

ב'מודרנה' שמתמחה בפיתוח תרופות אמרו, כי החיסון הניסיוני הביא לזירוז תגובת המערכת החיסונית אצל כל הנסיינים בשלב הראשון של המחקר, דבר שמעורר תקווה כי החיסון אכן יעיל. בניגוד לחיסונים רגילים שמכילים רק את הנגיף מוחלש, החיסון המתקדם מכיל חומר ייחודי שגם מעורר את הגוף ליצור חלבון המתנגד לנגיף.

על פי החברה, במחקר השתתפו 45 מתנדבים בריאים בגילאי 18-55. הם חולקו ל-3 קבוצות, כאשר כל אחת קיבלה מנות של החיסון במינון שונה. לטענתם, כולם פיתחו הגנה מסוימת מהנגיף. לפי תוצאות הניסוי, רמת הנוגדנים לנגיף עלתה לרמה גבוהה הרבה יותר מזו של חולי קורונה שהחלימו.

מחצית מהמשתתפים בניסוי דיווחו על תופעות לוואי של עייפות וכאבי ראש ושרירים. רק שלושה משתתפים שהיו בקבוצה שקיבלה את המינון הגבוה ביותר סבלו מתופעות לוואי רציניות.

בהודעה שפורסמה באתר ממשלתי, נמסר מחברת מודרנה שהניסוי הבא והאחרון צפוי להתחיל כבר ב-27 ביולי. הוא יכלול 30 אלף מבוגרים שמוגדרים בסיכון גבוה להידבק בנגיף קורונה. הנסיינים יעזרו להשוות את החיסון לזריקות פלצבו, כלומר כאלו שמכילות חומר לא פעיל, ולהעריך אם שתי מנות של החיסון, יצילו את המתחסנים מפני הנגיף הקטלני באותה מידה או שהחיסון האמיתי אכן יבצע את הפעולה המיוחלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר