התקדמות ביוזמה להרגעת הרוחות

"שוטר מגיע לשכונה החרדית - ופתאום לא קוראים לו נאצי"

המיזם לצמצום נוכחות משטרתית בריכוזים החרדיים - בשל אירועי השבועות האחרונים - צובר תאוצה; שוטר השותף בפרויקט, מתאר ל'כיכר' את תחושותיו • וגם: כשמתפלל נתפס בלי מסכה • צפו (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אחד הצוותים, בסיור בשטח (צילומים: משטרת ישראל)

הפרויקט לצמצום הנוכחות המשטרתית ושיטור היתר בריכוזים החרדיים, על רקע אירועי הימים האחרונים, צובר תאוצה; לפי המעורבים בו, המהלך אף עשוי לתרום למאבק בנגיף הקורונה המתפשט במגזר.

כזכור, במסגרת הפיילוט שיזם סגן השר אורי מקלב עם משטרת ישראל והרב שלמה ריין מארגון 'מגן לחולה', בשיתוף סניף דגל התורה בירושלים, נציגים חרדים משמשים כ'ממוני קורונה', ודואגים כך ליישום הנחיות משרד הבריאות, בהסברה מאירת פנים - מהלך שיביא להוצאת שיטור היתר מהשכונות החרדיות.

כמו כן, השוטרים והמתנדבים מסיירים באזורים הרלוונטיים, ומעבירים לתושבים בהרחבה את המסר על חשיבות עטיית המסכה בתקופה מאתגרת זו.

כעת, אחד מהם - שוטר בשם משה, שכבר הספיק לסייר בכמה מקומות בירושלים, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בפרויקט חשוב, וקורא להרחיבו לעוד ועוד שכונות.

"היתה אווירה טובה", הוא מספר בהתפעלות: "שוטר מגיע לשכונה חרדית ולא קוראים לעברו נאצי... חילקנו מסכות לתושבים מהאוכלוסיה המבוגרת, שבירכו אותנו, וגם לילדים הבאנו - שיחלקו בבית".

לדבריו, "בהתחלה היו בעלי עסקים שראו שאנחנו נכנסים כשוטרים במדים לחנות שלהם, וצופים בקונים שהגיעו ללא מסכות הגנה מקורונה, אבל כשקלטו שאנחנו לא נותנים קנס, ורק מסבירים ומחלקים מסכות, הם הופתעו לטובה".

"נכנסנו גם לבתי הכנסת בשכונה, חילקנו למתפללים מסכות והיתה אווירה טובה", מציין משה בסיפוק. "ההסברה הזו חשובה; אני יכול להגיד בוודאות, שאם היא היתה ככה כבר ב'גל הראשון', לא היינו נמצאים כיום ב'גל 'שני'".

מתפלל נתפס 'על חם' בלי מסכה, אך לא נקנס

בשלב זה, מתברר כי כעת עסוק השוטר בתגבור כוחות בשכונת רוממה, שהוכרזה כ'איזור מוגבל'. "אני רואה שם כמה הפרויקט הזה חשוב, וכמה צריך להגדיל אותו לכל רחבי העיר. כשאנחנו מבינים את התועלת בו, נעשה הכל - כשוטרים בקהילה - שהוא יתרחב: נגייס עוד שוטרים ועוד מתנדבים", מסכם משה.

מוקדם יותר היום אמר סגן השר אורי מקלב בנושא זה: "לאור קריאת גדולי הדור לשמור את הנחיות משרד הבריאות, אנו מעדיפים שזה ייעשה על ידי אנשים מהציבור החרדי, בהסברה ובמאור פנים".

"אנחנו יודעים לדאוג לעצמנו. זו פעולה ניסיונית נוספת, במטרה למגר את החיכוך שיש בין כוחות הביטחון, הממונים על אכיפת החוק לציבור הרחב", מדגיש מקלב, ודוד מילר, מזכיר סניף דגל התורה בירושלים, מוסיף: "אנשים קיבלו את זה בצורה מאוד יפה; רבים פונים אלינו בשביל להתנדב, כי הציבור מבין את גודל השעה ורוצה לתרום לפרוייקט שבברכת רבני השכונות".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר