בניגוד להבטחות

הנחיה: בדיקות קורונה? רק לבעלי תסמינים

יולי אדלשטיין הצהיר על הרחבת הבדיקות אך היום הורה משרד הבריאות לקופות החולים לבצע בדיקות קורונה רק לסובלים מתסמינים, או אם שהו בבית עם חולה מאומת (בארץ)

קורונה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

משרד הבריאות החליט היום (רביעי) לשנות את ההנחיות והורה לקופות החולים שלא לבצע בדיקות קורונה לאנשים שאינם סובלים מתסמינים, אלא אם היו עם חולה מאומת בבית או שהם אוכלוסיה בסיכון.

ההחלטה החדשה, בשינוי להצהרת יולי אדלשטיין עם כניסתו לתפקיד שר הבריאות על הרחבת שירותי הבדיקות וכי כל המעוניין יוכל לעבור את הבדיקה.

על המכתב, חתומה ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי שהסבירה כי "הבדיקות הן משאב לאומי והקצאת הבדיקות מבוצעת בהתאם לתעדוף הלאומי".

"על מנת למקד ולייעל את מערך הבדיקות המבוצעות בקהילה על ידי קופות החולים, הוחלט לאחר דיון עם גורמי המקצוע הרלוונטיים לעדכן את ההתוויות לבדיקות המבוצעות על ידי הקופות".

סדצקי מוסיפה, כי את הבדיקות יערכו רק ל"כלל בעלי התסמינים הקליניים (בהעדר אבחנה חליפית היכולה להסביר את התסמינים): חום 38 ומעלה או שיעול או קושי בנשימה או תסמין נשימתי חד אחר או שינוי/ אובדן חוש טעם או ריח (ללא נזלת כתסמין בודד).

חסרי תסמינים קליניים, יבדקו במקרים הבאים בלבד: "א. בני בית של חולה מאומת ב. עובר למוסד/ מסגרת טיפולית עם שיעור גבוה של אוכלוסייה בסיכון, כגון בית אבות או מוסד סיעודי. אם חוזר למוסד ממנו יצא, ייבדק רק אם אושפז במוסד רפואי טרם חזרתו".

"ג.לפני פרוצדורות אלקטיביות, על פי ההנחיות אשר בסימוכין "ביצוע בדיקות PCR ל-SARS2-CoV לפני פרוצדורות אלקטיביות". ד. בדיקות מיוחדות באישור משרד הבריאות באוכלוסיות בעלות נגישות נמוכה לשירותי רפואה שיש חשד שנמצאים בסיכון לתחלואה למשל עקב תנאי צפיפות".

ראש שירותי בריאות הציבור מוסיפה כי "יש להדגיש כי אין צורך לקחת בדיקה למבודדים שאינם עונים לאחד מהקריטריונים א'-ד', אלא אם פיתחו תסמינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר