העליה בתחלואה

אדלשטיין: אם לא יתנו לי ארגז כלים, אאלץ להטיל סגר כללי

שר הבריאות מגיב לנלחמים נגד ההגבלות שהם מבקשים להטיל על הציבור ומתריע: "אם נשב באפס מעש, המציאות תביא אותנו להטלת סגר מלא" • אדלשטיין הגיב לגנץ: "אני בעל הסמכות" (חדשות)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שר הבריאות יולי אדלשטיין, מצהיר היום (רביעי) אחר הצהריים כי אם לא יסכימו לצעדים שהם דורשים, לא יהיה לו ברירה וייאלצו להטיל סגר כללי על מדינת ישראל.

בתדרוך לתקשורת בבית החולים הדסה, שם ערך היום סיור, אמר אדלשטיין בהתייחסות לעליה בתחלואה, "המספרים לא מעודדים. אנחנו נצטרך לשקול את כל הצעדים האפשריים על מנת לעצור את קצב העלייה. הנושא הזה יבוא כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון - אם לא לפני כן".

"מהיום הראשון שלי במשרד אמרתי שאנחנו צריכים לעשות הכל על מנת שלא להגיע לסגר כללי. אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי, על כל ההשלכות החברתיות והכלכליות. אבל במציאות שבה, כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי כנגד אותה הגבלה, אנחנו צריכים להבין שאם כל ארגז הכלים לא יעמוד לרשותנו - נגיע לסגר".

"אני מציע לחברי הכנסת ולתקשורת לזכור את הנוסחה הזאת. נשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות האם אותם צעדים מינימליים שנקטנו הם בגדר נס רפואי, ואין צורך להגיע לסגר".

בין דבריו אמר השר, "אני שומע לצערי בימים האחרונים שאלה שפשוט בעיניי מעלה גיחוך על השפתיים שלי. מי בעצם אחראי? מי הממונה? מי מנהל את האירוע?".

"אני רוצה לומר לכם בצורה הכי פשוטה והכי ברורה - אני אחראי על אירוע אני בעל הסמכות ואני לוקח על עצמי את כל האחריות".

הוא הוסיף, "אני לא לבד בעניין הזה, החל מראש הממשלה, המל"ל, צה"ל, פיקוד העורף ומשרדי ממשלה נוספים נכנסים כולם מתחת לאלונקה. האחריות נשארת שלי, של המנכ"ל שלי ושל צוות משרד הבריאות. כך אנחנו רואים את זה".

את הדברים אמר בתגובה לשר הביטחון בני גנץ, שהצהיר היום בראיונות שיתפרסמו הערב במהדורות המרכזיות כי יש להעביר את האחריות על הקורונה לידי צה"ל.

בראיון לחדשות 12 אמר גנץ, "אני חושב שצריך לתת למשרד הביטחון את היכולת האופרטיבית להוביל את המערכה בעשייה בשטח כי זו היכולת שלנו לעזור לאזרחים".

לכאן 11 אמר, "אני רוצה שהציבור ידע כי ייתכן שנצטרך לחזור לסגר חלקי או מלא, ונגביר את המגבלות שאנחנו מטילים. אבל כל דבר כזה צריך לעשות בשום שכל ולאחר הערכת מצב טובה ככל שרק ניתן. את זה עושים בתוך הדיונים. יש לנו ויכוחים והסכמות ואנחנו יודעים לגבש החלטות. משבר הקורונה הוא משמעותי, והוא לא הולך לשום מקום. אני חוזר ומשמיע את דעתי - אין ספק שמשרד הבריאות, כמי שאחראי על המצב הרפואי במדינה, יחד עם בתי החולים והרשויות הרפואיות, צריכים להמשיך להיות בפרונט הרפואי. בצד זה אנחנו מציעים לשים את מערכת הביטחון עם כל הכישורים שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר