מותחים ביקורת

נגיד בנק ישראל נגד המענק של נתניהו: לסייע למי שצריך

אחרי הביקורת במשרד האוצר, בקואליציה ובאופוזיציה על תכנית המענקים של ראש הממשלה ושר האוצר, גם נגיד בנק ישראל מביע דעתו נגד וחושף: שמעתי על זה בתקשורת (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, נתקלת בהתנגדות נוספות - הפעם מכיוונו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון.

בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לגל"צ, אמר כי "חשוב יותר לסייע למי שצריך. יש דרכים טובות ויעילות יותר להגדיל את הביקושים".

הוא הודה כי שמע על התכנית מהתקשורת, העריך כי מדינת ישראל תסיים את השנה עם גירעון של 13% והעריך כי ישראל תתאושש בסיום משבר הקורונה.

"הגירעון כנראה ייסגר סביב 13% בסוף שנת 2020 - וזה בעולם שבו לא יהיה סגר שני שהוא שני שליש מהסגר הראשון שהיה. אם יהיה סגר נוסף - זה יעלה לנו ב-40 מיליארד ש"ח נוספים. מאמין שכשנצא מהאירוע הזה נחזור לצמיחה שלנו".

הצהרת ראש הממשלה ושר האוצר (צילום: לע"מ)

ביקורת רבה נשמעה אתמול מפי פוליטיקאים רבים נגד התכנית, בעיקר בשל העובדה שכלל אזרחי ישראל יהנו מהמענק הכספי ולא רק המובטלים והעניים.

ראש הממשלה הסביר אתמול, "למה אנחנו נותנים את הכסף הזה? אנחנו צריכים להניע את הכלכלה, אנשים יושבים בבית, הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה – הם צורכים. זה מעודד את הצריכה. הם הולכים לקנות. ברגע שהם הולכים לקנות – העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. במקום להתכווץ – הם מתרחבים. כלומר הכסף הזה מעודד את הצריכה, והוא מעודד את התעסוקה. הוא יניע יותר מהר את גלגלי הכלכלה. ככה עובדת הכלכלה, צריך להניע גלגל שמניע גלגל, שמניע גלגל".

נתניהו הוסיף, "יש גם אנשים שלא בדיוק מתאימים לקטגוריה זו או אחרת. אתמול, בצוות יועצים שאני מקיים עם שרי ממשלה ועם מומחים כלכליים מהארץ והעולם, אמרה פרופ' פלדמן, פרופסורית לכלכלה: 'עדיף שבעוד שנתיים אנחנו נסתכל אחורה ונצטער שנתנו יותר מדי, מאשר שנסתכל אחורה ונבכה שלא נתנו מספיק'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר