מגפה כלכלית

היועץ הכלכלי של ראש הממשלה בראיון מיוחד

המשבר שישראל לא ידעה מעולם; מצוקת החרדים; המענקים; תוכנית דרעי ותקציב הישיבות והכוללים • פרופסור אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, בראיון לישי כהן (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

פרופסור אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה ויועצו הבכיר של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחשב לאחד האנשים הבכירים ביותר בימים אלו, כמי שמנהל את המשבר הכלכלי שפרץ בעקבות מגפת הקורונה. בראיון מיוחד, באולפן, כיכר השבת, הוא מדבר על הכל. צפו בראיון המלא.

במהלך דבריו התייחס פרופסור שמחון למשבר הכלכלי בחברה החרדית ואמר: "מנסים לתפור תוכניות שיתאימו לכלל אזרחי ישראל. המגזר החרדי הוא מגזר גדול וחשוב, אנחנו מכירים את המצוקה שהמגזר החרדי מצוי בה. כמובן שיש התייחסות עמוקה של רה"מ".

תביא דוגמא של פתרון, עזרה למצוקה הכלכלית במגזר

"אתן דוגמה אחת. בגלל שהייתה הבנה שיש לנו בעיה גדולה, לוקח זמן עד שהכסף עובד, במיוחד במגזר החרדי יש מצוקה מאוד גדולה,. ראש הממשלה החליט שכל ילד, עד שלושה ילדים במשפחה, יקבל חמש מאות שקל. עברו מאז שלושה חודשים ואכן מצוקה גדולה, בשלושה חודשים האלו היו עוד דברים".

פרופסור שמחון התייחס לקיצוץ בתקציב הישיבות והכוללים ואמר: "גם הנושא של בחורי הישיבה, הייתה בעיה, נגמר התקציב. נמצא פתרון. להגיד שכל הפתרונות מביאות אותנו לאיפה שהיינו קודם? לא. לא בהקשר של אף אוכלוסיה.

"האברכים לא קיבלו את כל הקצבה שהם קיבלו בשנים הקודמות, כי התקציב נגמר. נעשו מאמצים להעביר כסף מסוף השנה אחורה, כדי שהקיצוץ בכוללים יהיה נמוך יותר. גם הם, לא נשארו בלי קבצה בכלל, היא ירדה אבל הם לא נשארו בלי קצבה בכלל".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר