ראיון באולפן

בכיר משרד הבריאות: נסיעה לאומן? זו סכנה

העליה המדאיגה בתחלואה; הסגרים על האזורים החרדים; הסגר בביתר עילית הצליח? סגירת בתי הכנסת והטיסות לאומן • ד"ר אשי שלמון, בכיר משרד הבריאות, בראיון לישי כהן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה הבינלאומית במשרד הבריאות, התארח באולפן 'כיכר השבת' ודיבר על התחלואה הגבוהה והחשש מאיבוד שליטה, הסגרים באזורים החרדים, בפרט בביתר עילית, והאם ישראלים יוכלו לטוס בראש השנה לאומן? צפו בראיון במלא.

במהלך הראיון התייחס ד"ר שלמון לסגרים המקומיים ואמר: "סגר הוא כלי אחד מתוך שורה של צעדים שצריך לנקוט. סגר תפקידו לדאוג לכך שאנשים לא יצאו מהבית, אלא לצרכים חיוניים בלבד, ובנוסף יש להוציא את הנדבקים מהבתים למלוניות, משום שבמשפחה בת עשרה נפשות אין כמעט סיכוי שהחולה לא ידביק אחרים".

ועדיין אחרי כל זה אנחנו רואים שהמספרים בעיר ביתר עילית רק עלו, מה שאומר שהסגר נכשל

"אני לא יודע עם הסגר עשה את שלו, וצריך לדעת שאת התוצאות של הסגר אנחנו רואים בדרך כלל בתקופה שלאחר מכן, ולא תמיד רואים את התוצאות בשטח, משום שהחולים שמתגלים היום סביר להניח שנדבקו לפני 10 ימים".

אתה בטח מכיר את הטענה שנשמעת כמעט מכל חרדי בארץ על כך שישנם סגרים רק על ערים חרדיות. מה דעתך?

"צריך לומר שאין שום אפליה נגד הציבור החרדי. בסופו של דבר ישנם נתונים ומספרים שהם אלו שקובעים, ואכן הוטלו סגרים על שכונות בבת ים, ובטבריה, ובמקומות נוספים".

בנושא הטיסות לאומן, הסביר ד"ר שלמון כי: "מדובר בפוטנציאל לאסון גדול. זו סכנה. לא ניתן יהיה לקיים את ר"ה באומן כפי שהתרגלנו בשנים הקודמות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר