התפרצות הקורונה

ליאון מתחנן לראש המל"ל: תשאיר את הבחורים בישיבות

בעקבות הכוונה להחזיר את בחורי הישיבות לביתם, פנה משה ליאון אל שר הבריאות וראש המל"ל בדרישה לבטל את בין הזמנים ולהשאיר את הבחורים בישיבות עד אחרי סוכות (בארץ)

משה ליאון (צילום: Yonatan SIndel/Flash90)

בשל הפרסומים על רצון הממשלה לסגור את היכלי הישיבות, בשל העלייה בהיקף התחלואה בנגיף הקורונה, פנה ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, לשר הבריאות ולראש המל"ל בקריאה: "אני מתנגד להפוך את בחורי הישיבות למפיצי קורונה בקהילות".

במכתבו קרא ליאון לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולראש המל"ל מאיר בן שבת, שלא לשלוח את הבחורים מהפנימיות בישיבות בחזרה אל בתיהם. "אני מתריע, כי זו טעות חמורה שעלולה להביא להחמרה משמעותית בהתפשטות הנגיף", כתב ליאון.

"בעיקרון", כותב ליאון, "הישיבות פועלות על פי מתווה 'וועד הישיבות' בקפסולות סגורות. אך תחת ההנחה הסבירה, כי יש בהן בחורים, אשר נושאים את הנגיף, ועל מנת למנוע את הפצתו ולקטוע את שרשרת ההדבקה, המעשה הנכון הוא לבודד את הישיבות ואת תלמידיהן במסגרת שבה הם נמצאים וניתנת לפיקוח ולבקרה, על פני הפצת הנשאים והחולים בתוך הקהילה והפיכתם למדגרות ניידות, בין משפחותיהם הגדולות ובתי הכנסת שאליהם בוודאי יצאו כדי להתפלל".

"המשמעות", טוען ליאון, "של שליחת עשרות אלפי בחורי ישיבות, לדירות מגורים צפופות עלולה להיות בעוכרינו ולפגוע בהתמודדות הלאומית עם נגיף הקורונה ויותר מכך לפגוע בקהילות אליהן הם שייכים".

מכתבו של ראש העיר

ליאון ממשיך וכותב: "למעלה מכך: מטרידה אותי העובדה כי בעוד שבועיים יָמים בני הישיבות יצאו לחופש ויסתובבו בקהילות שלהם. אני משוכנע כי לא זו בלבד שאל לכם לסגור את הישיבות עד לתום מועד הלימודים בתשעה באב, אלא אף לאור הנסיבות יש להאריך את זמן הלימודים ברצף לפחות עד חגי תשרי. בכלל הישיבות בעיר.

"במלחמה בנגיף הקורונה ולמען בריאות הציבור יש לפעול בשום שכל ולבחון את הפעולות על פי תוצאותיהן החזויות ועל פי הנתונים בשטח ולהימנע ככל הניתן מצעדים כלליים, אשר למרות כוונתם הטובה מובילים אותנו לסכנה".

לסיום, כותב ליאון, "אני סבור כי אם נשאיר את הבחורים בישיבות בימים אלה וגם בימי החופשה, נסייע בכך למנוע את התפשטות הנגיף ונשמור על בריאות הציבור. אני קורא לכם לשקול מחדש את ההחלטה ולשנות אותה בהתאם".

בתוך כך, נציג המלל, שלום אייזנר, מונה ע"י ליאון, לתפקיד פרויקטור העיר ירושלים ותפקידו יהיה לתכלל את משבר הקורונה בעיר ירושלים.

משה ליאון בראיון ל'כיכר השבת'

בהערכת מצב שקיים הבוקר ליאון השתתפו; מנכ"ל העירייה, איציק לארי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק חירום וביטחון, אלישע פלג, סגן ראש המלל, יואל סלוביק, נציגי פקע"ר ירושלים, ד"ר חן זמיר, רופאת המחוז, נציגי משטרת ישראל ונציג משרד הפנים.

בפגישה דיברו על העליה בתחלואה בשכונות העיר: עיריית ירושלים ביקשה מהמלל לקבל את הסמכות לטפל בתושבי העיר. העירייה מבקשת לקבל את הכלים והסמכויות על מנת למגר את הנגיף ככל שניתן, לאור ההכרה עם השטח והבנת הצרכים.

עוד נידון בפגישה המדוברת, הסגר על השכונות - ליאון, הדגיש מול המל"ל את התנגדותו לביצוע סגר על השכונות. "הסגר על השכונות רק מגדיל את מספרי החולים, הוא לא פותר את הבעיה". אמר ליאון בדיון.

בסיום הפגישה, עיריית ירושלים הודיעה כי היא תכין ותציג תכנית טיפול מוצעת, ע"פ בקשת המלל, על מנת לאפשר קבלת סמכויות, משאבים וכלים למיגור הנגיף בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר