'לא קורה כל יום'

לביאה על שולחן הניתוחים; "הפכה לתוקפנית"

הלביאה 'סמבורו' בת ה-10, שנראתה לאחרונה לא טוב בעיני מטפלי הסוואנה בספארי ברמת גן, נלקחה לטיפול מורכב, בסיומו - כך מקווים - תירגע מתוקפנותה המוגזמת; כך זה קרה (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הלביאה, על שולחן הניתוחים (צילום: דוברות)

"לא כל יום מגיעה לביאה לשולחן הטיפולים בבית החולים", אומרים מטפלי הסוואנה בספארי שברמת גן, שמפרטים גם את הנסיבות והרקע המעניינים שהובילו לכך.

הכל החל, כאשר התנהגותה של הלביאה 'סמבורו' בת העשר, נראתה למטפליה לא טוב בתקופה האחרונה: היא הפכה לתוקפנית, ועוררה תגובות חסרות מנוחה גם מהאריות סביבה - מה ששינה את האינטראקציה בחצר והטריד את המשפחה המלכותית כולה.

כך לדוגמה האריה 'סהלא' נצפה חלק גדול מהימים כשהוא רודף אחריה ומתנהג בדריכות. בשל כך, מנהל בית החולים לחיות בר, ווטרינר הספארי ד"ר יגאל הורוביץ, ניסה להבין מדוע זה קורה, והעריך כי מדובר בבעיה פיזיולוגית מהותית.

הקפה השחור של האריות בספארי (צילום ארכיון: שי בן נפתלי)

כדי לערוך בדיקות מקיפות ולטפל בה, הוחלט בתחילת השבוע להרדים את הלביאה ולהביא אותה לבית החולים. בעוד צוות גדול של מטפלים מסייע בתהליך , הוחלט לערוך סדרת בדיקות, בהן בדיקות דם ואולטראסאונד.

לספארי הוזמנה במיוחד הווטרינרית ד"ר סמדר טל, מבית החולים הוטרינרי האוניברסיטאי בבית דגן, שהתמחותה בתחום הטריוגנולוגיה, זאת על מנת לאבחן את הבעיה ולמצוא את דרכי הטיפול בה, וטל אכן זיהתה כי הלביאה סובלת מציסטות במערכות הגוף הפנימיות.

ההערכה היתה כי הדבר נגרם כתוצאה מעודף אסטרוגן שקיים אצלה, וכדי לפתור את הבעיה, החלה הלביאה לקבל טיפול הורמונלי מאזן.

"המעקב הצמוד של מטפלי האריות שלנו, ההיכרות עם בעלי החיים ועם ההתנהגות הטבעית שלהם, הביאה לזיהוי מהיר מאוד של הבעיה, שבאמצעות שילוב מיוחד ומקצועי של הצוות הרפואי, גם מביא לשמירה על חייה של 'סמבורו'", אומרים בבית החולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר