לקראת החלטת הממשלה

דריכות ודיונים קדחתניים: גדולי ישראל יתירו לסגור ת"תים?

דיון ער מתקיים בשעות אלו בבתיהם של גדולי התורה, בשאלה אם ליישר קו עם ההחלטה הצפויה של המדינה, שתורה על סגירת מוסדות החינוך. ההערכה: בניגוד לעבר, "הם יחמירו בפיקוח נפש" (ארץ)

מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין (צילום: דוד זר)

בבתיהם של גדולי ישראל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, נערכים בשעות אלו דיונים קדחתניים בשאלה הרת הגורל של המשך הלימודים בתלמודי התורה.

התכונה והדריכות בנושא, באות כמובן בעקבות ההחלטה הצפויה הלילה לצאת משולחן ממשלת ישראל, שתקבע לסגור באופן מיידי את כל מוסדות החינוך, בשל התגברות נגיף הקורונה.

בכיר ב'חינוך העצמאי' אומר ל'כיכר השבת', כי הערכה היא שמאות המוסדות שתחת הרשת יישרו קו עם החלטת הסגירה, כאשר מהיך זה יתקבל בכפוף להכרעת גדולי ישראל.

עוד מעריך הבכיר: "גדולי ישראל, שהחמירו עד כה בענייני פיקוח נפש, יחמירו גם בפעם הזאת, ויסמכו את ידיהם על הגורמים המקצועיים שהמליצו לסגור בשלב זה את תלמודי התורה".

כך גם בכל הנוגע לעשרות אלפי התלמידים שברשת החינוך 'בני יוסף': בהנהלה יודעים לומר כי יצייתו לכל הוראת סגירה, ורק ממתינים לשמוע מה בדיוק היא תהיה.

ובאשר לחסידויות השונות. גורמים יודעי דבר בגור אומרים ל'כיכר השבת', כי רק לאחר שתתקבל החלטה רשמית, תצא הוראה מטעם האדמו"ר; בויז'ניץ, בה הודיע בשבוע שעבר הרבי כי לא יאפשר סגירה נוספת של מוסדות, לא מתוכנן כרגע אפילו דיון בנושא; בבעלזא יודעים לומר כי "במידה ותתקבל החלטה, 'ועדת החינוך' תתכנס ותחליט בענין", וכך גם בבאיאן: "כשההחלטה תתקבל, נדון".

הגר"ג, על הזהירות המחויבת בקורונה (באדיבות המצלם)

כזכור, מוקדם יותר השבוע פרסם הגר"ח קנייבסקי את מכתבו, עליו היה חתום גם הגר"ג אדלשטיין, בו נכתב בין היתר בפניה לחברי הכנסת, כי "חס ושלום לחשוב לסגור את היכלי התורה אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה".

בעולם החינוך הליטאי הדריכות קיימת בשעות אלו, בשל העובדה כי בראשית גל הקורונה הראשון הורו תחילה מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה חכם שלום כהן שלא לציית להוראת הסגירה שיושמה במערכת החינוך הכללי.

גם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שכן השיב לשואלים אותו להפסיק את הלימודים במוסדות, יצא בהוראה רשמית שכזו רק כשבוע לאחר שיצאה רשמית בהחלטת משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר