משבר הקורונה

היוזמה בינלאומית: תכנית לימוד אחידה לעשרות אלפי בני ישיבות

בראש חודש אב תצא לדרך התכנית המיוחדת של דרשו בעקבות הקורונה • כ-50 אלף תלמידי ישיבות קטנות וגדולות מכל העולם היהודי ילמדו את אותה מסכת, יבחנו ויקבלו מלגות • לראשונה גם תלמידי 'מכינה לישיבה' ישתתפו בתכנית (בארץ)

תלמידי ישיבות (צילום: מוטי גרין)

הבוקר מתפרסמת בשלושת היומונים אגרת קודש חריגה וייחודית של מרנן ורבנן גדולי ישראל הקוראים לבני הישיבות להתחזק דווקא בימים אלו בלימוד התורה ולהצטרף לתכנית הלימוד המיוחדת של ארגון 'דרשו'. על האגרת המרגשת חתומים מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי, רה"י הגר"ג אדלשטיין, נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון חכם שלום כהן, כ"ק האדמו"ר מוויזניץ', כ"ק האדמו"ר מצאנז, וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני.

התכנית המיוחדת שתחל לפעול החל מיום רביעי הבא, ראש חודש אב, יוצאת לדרך לאחר שבשבועות האחרונים רבנים וראשי ישיבות מהעולם היהודי כולו, פנו להנהלת דרשו העולמית על מנת שזו תייצר מסלול לימוד ייחודי לימים טרופים אלו, כאשר מחד, מסגרות ישיבתיות רבות לא מתפקדות, ומאידך, ימי בין הזמנים הולכים ומתקרבים, ויש צורך לשמר את רמתם הרוחנית והתורנית של תלמידי עולם הישיבות.

בעקבות הפניות הרבות, החליטו בארגון 'דרשו' לצאת בתכנית שלא הייתה כדוגמתה, שתקיף את העולם היהודי כולו, מישראל ועד לדרום אמריקה, אירופה ואוסטרליה, כאשר לראשונה בהיסטוריה כלל תלמידי הישיבות ילמדו את אותו חומר לימוד, פרק 'כיצד מברכין' במסכת ברכות, גמרא רש"י ותוס'. כמו כן ילמדו תלמידי הישיבות הקדושות, 'פרקי אבות' על פי מסלול 'קנין חכמה'. לאחר מכן ייערך מבחן מסכם על החומר הנלמד שבסיומו יחולקו מלגות לעוברים את המבחן בהצלחה.

במהלך השבוע האחרון, עם הפרסום הראשוני על התכנית, פנו ראשי ישיבות קטנות ומנהלי תלמודי תורה לראשי הנהלת 'דרשו' על מנת לצרף לתכנית גם את הנוער הצעיר, בהם גם ילדים שמתכוננים לעלות לישיבה קטנה באלול הקרוב.

לאחר התייעצויות עם מרנן ורבנן גדולי ישראל, ב'דרשו' הסכימו להרחיב את התכנית ולכלול בה גם תלמידים צעירים מישיבות קטנות וגם נערים העולם לישיבות בשנה הבאה. לפי ההערכות בארגון דרשו מספר התלמידים שיצטרפו לתכנית יעמוד על כ-50 אלף בעולם היהודי כולו.

במכתב המיוחד של מרנן ורבנן גדולי ישראל לבני הישיבות הקדושות נכתב: "הננו בקריאה של חיבה לבני הישיבות, להתחזק בלימוד התורה, בשינון ובחזרה, ותיתי ליה לארגון 'דרשו' אשר יסדו תכנית לימוד מיוחדת החל מר"ח אב עבור בני הישיבות הי"ו אשר נדרשים לחיזוק גדול בפרט בעת הזאת ולהוסיף מחיל אל חיל בעמל וידיעת התורה.

"ויש בזה מעלה גדולה בפרט בעת הזאת שעת צרה היא ליעקב, להמשיך בשאיפות וביגיעה להתעלות בתורה. ואין לנו שיור רק התורה הזאת, לחזק לימוד התורה באופן הנעלה בשינון ובחזרה, וגם הלימוד שיש בתכנית זו במסכת אבות ע"פ סדר הלימוד של 'קנין חכמה' אשר נדרש לכל אחד כדי להיות מבני עלייה. ונזכה כולנו שבזכות התורה ולומדיה יינצל העולם, וישועת ד' כהרף עין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר