תכנית 'המבדיל'

מהם הממצאים שנמצאו בסינון העפר שהגיע מהר הבית?

השבוע, מתוך המשרדים ה'סודיים' של החברה לסינון העפר מהר הבית, מתארח בתכנית 'המבדיל' עם זלמן שטוב, דניאל שני, ארכיאולוג בתוך הפרוייקט הנרחב, המתאר מקרוב את בניין ביהמ"ק (מעניין)

(צילום: כיכר השבת)

לכל אחד יש את אותם זמנים, בהם הוא נודר; הוא בטוח שמצא את הדרך המדוייקת, ועכשיו נותר לו רק לקבוע עובדות. אך לפעמים פתאום הוא מגלה אחרת, משברים תוקפים, שינויי כיוון ועוד. כאן נכנס העניין של 'הפרת נדרים', כן! יש מצב שהאדם השתנה, שמשהו בו לא אותו הדבר, ומותר לו. רק כך בזופו של דבר הוא יכול להפוך אל העל כאדם.

השבוע, מתוך המשרדים ה'סודיים' של החברה לסינון העפר מהר הבית, מתארח דניאל שני, ארכיאולוג בתוך הפרוייקט הנרחב, המתאר מקרוב את בניין בית המקדש. עקב המצב, ההבדלה והראיון נערכו בסגנון רבי נחמן - בבידוד.

החפירה באזור הר הבית, בנסיון למצוא עוד ממצאים מתקופת בית המקדש, הייתה משאת נפשם של יהודים רבים, אך מעולם לא היה יהודי שקיבל אישור. ההזדמנות קרתה דווקא מתוך כמויות העפר הענקיות שזרק הוואקף אל נחל קדרון.

אחת מהתגליות הגדולות של הפרוייקט, היא הרצפה. אם עד לא מזמן חשבו שהרצפה הייתה רצפה ותו לא, מסתבר כעת כי הרצפה הייתה עשוייה מצורות גיאומטריות מרשימות ביותר, ונבנתה מאבנים ממקומות שונים בעולם.

דניאל מספר על ארבעה ראשי חץ יקרים שנמצאו, שהיו בצבאו של נבוכדנצר, וככל הנראה מחמת שוויים, היו נאספים אחרי הקרב.

צפו בהבדלה ובראיון המלא:

•••

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר