העדיפו תפילה במקומות פתוחים

גם עם הפרדה בתוך בית הכנסת, מותר רק עשרה מתפללים

ניצב בדימוס אריק יקואל, בפנייה לציבור החרדי לפני כניסת השבת להקפיד על ההנחיות המגבילות החדשות, להעדיף תפילה במרחב הציבורי, ולהימנע מ"פתרונות" כדי להוסיף יותר מתפללים (בארץ)

(צילום: איתמר קירשבוים)

בהתאם להנחיות החדשות, חל איסור להיכנס יותר ממניין מצומצם של עשרה מתפללים בתוך בתי הכנסיות, וברחוב - ניתן להתפלל עד 20 איש יחדיו.

בבתי כנסת רבים, ניסו להתחכם ולמרות האיסור, פרשו ניילונים או יריעות על מנת לאפשר בכל חלק של בית הכנסת, כניסה לעשרה מתפללים.

אך מתברר כי הדבר אסור לפי ההנחיות החדשות - כך מתריע בהודעה שפרסם נציב (בדימוס) אריק יקואל, ראש הצוות המייעץ לשר לביטחון פנים לענייני חרדים.

בהודעה פומבית ששיגר לציבור המתפללים בבתי הכנסת, לקראת שבת פרשות מטות-מסעי, כתב יקואל, "מכובדי כולם, לאור המצב הוחמרו הנחיות משרד הבריאות".

אריק יקואל (צילום: חטיבת דובר המשטרה, Cc-by-sa-3.0)

"על פי ההנחיות החדשות שנכנסו לתוקף היום, מותר לקיים מניינים בתוך בתי הכנסת תחת מגבלה של עד 10 אנשים בלבד. במרחבים הפתוחים ההתאספות מותרת עד 20 אנשים בלבד".

הוא הדגיש כי "גם הפרדה בתוך בית הכנסת באמצעות מחיצות, יריעות ניילון וכדומה אינה משנה את ההנחיה ואינן מתירות התכנסות של יותר מעשרה מתפללים במקום סגור".

"יש להחמיר בפיקוח נפש ומי שיכול, יעדיף להתפלל במרחבים הפתוחים. כמוכן, יש להימנע מתפילה במניין שאינו שומר על כללי הבטיחות".

לסיום כתב, "בשעה זו ובעיצומם של ימי בין המצרים עלינו להתחזק בשמירה על בריאותנו ועל שלומם של היקרים לנו ולהרבות תפילה לשלום עם ישראל והעולם כולו. בברכת שבת שלום, בריאה ובטוחה לכל בית ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר