"המשטרה גילתה איפק"

לילה של עימותים בירושלים ובתל אביב: 28 מפגינים נעצרו

הפגנות המחאה של "הדגלים השחורים" נגד ראש הממשלה נתניהו, בירושלים ובתל אביב, התפתחו לצעדות ועימותים עם המשטרה • בירושלים נעצרו 15 מפגינים ובתל אביב נעצרו 13 (חדשות בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בתמוז תש"פ | 19.07.20
ההפגנה בירושלים (צילום וידאו: חיים גולדברג, כיכר השבת; תמונה: Olivier Fitoussi/Flash90)

הפגנות המחאה של "הדגלים השחורים" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירושלים - בכיכר פריז מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, ובתל אביב - בפארק צ'ארלס קלור, התפתחו לצעדות ועימותים עם המשטרה, ובשתי ההפגנות נעצרו 28 מפגינים.

בהפגנה בתל אביב עצרה המשטרה 13 בני אדם, בעיקר באזור כיכר הבימה, שם התרחשו העימותים בין המפגינים למשטרה, לאחר שאושר מראש רק להפגין בפארק והצעדה לא אושרה. שישה מתוכם יובאו לביהמ"ש לדיון בהארכת מעצרם.

ההפגנה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בירושלים, במהלך פינוי ההפגנה בכיכר פריז, עצרה המשטרה 15 מפגינים, במהלך העימותים במקום.

5 מהחשודים, שנעצרו הלילה במהלך ההפגנה יובאו בפני בית משפט השלום בירושלים, 4 מהם תבקש המשטרה לשחררם בתנאים, ולגבי 1 שנעצר בגין תקיפת שוטר, תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

בתחילה אפשרה המשטרה למפגינים לצעוד אך לאחר מכן השתמשה במכת"זית כדי למנוע זאת, ותיחמה את ההפגנה בכיכר פריז תוך שהיא חוסמת את היציאות מהכיכר. המפגינים נשאו שלטים "מושחתים נמאסתם" וקראו קריאות נגד נתניהו "ביבי הביתה" ונגד המשטרה.

אחד הפעילים שנעצר בירושלים הוא עו"ד גונן בן יצחק שנשכב מתחת למכת"זית. ממעצר, הוא כתב כי "הלילה ניסיתי לדבר אל לב מפקדי המשטרה שלא לסכן את המפגינים ולא להשתמש במכת"זית בניגוד לנוהלים, ללא הועיל. לכן נאלצתי לנסות לעצור את המכת"זית בגופי, ונעצרתי".

ההפגנה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
ההפגנה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה מסרה על ההפגנה בירושלים כי "המשטרה אפשרה את חופש הביטוי והמחאה בהפגנה שהתקיימה סמוך למעון רה"מ, ובשלב מסוים ניסו המפגינים לצאת בתהלוכה, כשחלקם הגיעו לרחוב בצלאל, שם נהדפו ע"י המשטרה חזרה לכיוון כיכר פריז.

"בוצעו מספר ניסיונות נוספים של המפגינים לצאת בתהלוכה לאזור מרכז העיר, ואלו נבלמו ע"י כוחות המשטרה, והמחאה המשיכה להתקיים בכיכר פריז, עד שמרבית המפגינים התפזרו. סה"כ נעצרו במהלך ההפגנה 15 חשודים, בהם כאלו שהפרו את הסדר הציבורי ובגין תקיפת שוטר".

על ההפגנה בתל אביב מסרה המשטרה כי "לקראת סיומה של המחאה שהתקיימה ברישיון בפארק צארלס קלור בת"א ביצעו כמה מאות מהמפגינים הפרה של תנאי המחאה ופתחו בצעדה ברחובות ת"א תוך חסימת כבישים עד להגעתם אל מול רחבת הבימה שם החלו בעימותים עם השוטרים.

"המתפרעים הציתו פחי אשפה, תקפו שוטרים באמצעות השלכת בקבוקים ואבוקה בוערת כולל התזת גז פלפל בפניו של קצין משטרה בכיר. במהלך ההתפרעות של המפגינים בסמוך לרחבת הבימה, המשטרה עצרה סה"כ 13 חשודים".

ההפגנה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
ההפגנה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה ציינו כי "ל-6 מתוך החשודים - מיוחסות עבירות של הפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק בזדון (הצתת פחי אשפה)", וכי הם יובאו הבוקר לביהמ"ש השלום בת"א, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

7 עצורים אחרים, נחקרו בתחנת המשטרה ועם סיום החקירה שוחררו בתנאים מגבילים.

במשטרה ציינו עוד כי "המשטרה גילתה איפוק רב אל מול המפגינים. העצורים הם אלו מתוך המפגינים, שזוהו כמי שהיו מעורבים באופן ישיר בביצוע העבירות כפי שפורט לעיל. המשטרה תחקור את כלל אירועי הפגיעה ברכוש ותקיפות השוטרים ובכפוף לראיות שייאספו צפויים מעצרים נוספים.

"המשטרה תמשיך ותאפשר את זכות המחאה וחופש הביטוי בכל עת ובכל מקום ובד בבד תפעל ביד קשה כנגד מי שמטרתו רמיסת החוק ברגל גסה, תוך פגיעה ברכוש, בסמלי שלטון או תקיפת שוטרים".

מ"מ המפכל, ניצב מוטי כהן, ביקר בשתי ההפגנות ועמד על היערכות הכוחות, לאחר מכן הוא אמר: "הגעתי לכאן הערב בכדי לפגוש בשוטרים ובשוטרות שלנו שנמצאים כבר תקופה ממושכת בחזית המאבק בנגיף הקורונה ומנסים לאפשר לאזרחי ישראל חיים נורמליים ובטוחים ככל שניתן. אנחנו ערוכים ופועלים גם בערב הזה במספר מוקדים ברחבי הארץ, בכדי לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לציבור. זהו ערך חשוב במדינה דמוקרטית ולכן גם בעת הזו אנו פועלים לאפשר קיומן של מחאות במגבלות הקיימות.

"לצד זאת, לא נאפשר הפרות סדר ונפעל כנגד כל גילויי אלימות, פגיעה באזרחים או בשוטרים, ונדליזם והתפרעויות בניגוד לחוק. אני קורא לציבור המפגינים ובכלל, לגלות אחריות, להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים ולהימנע מאלימות מכל סוג שהיא".

ההפגנה בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
ההפגנה בירושלים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מתנועת 'הדגלים השחורים' נמסר כי "המראות שאנו רואים ברחבי הארץ הם תוצאה של ממשלה לא מתפקדת והתוצאות הרות אסון. האסון הכלכלי שהממשלה הזאת יוצרת מהווה איום קיומי על מדינת ישראל כפי שאנו מכירים אותה. אלפים נאלצים להיכנס לחובות שילוו אותם עשורים קדימה, והממשלה עסוקה ביחסי ציבור וחלוקת כספי שוחד במקום לטפל בבעיות היסוד. לאזרחי המדינה מגיע ראש ממשלה מתפקד שעסוק אך ורק בבעיות האזרחים ולא בהישרדות.

"השבוע ראינו מפגן מרשים של ספינים; רק שעם ספינים אי אפשר לקנות במכולת או לשלם שכר דירה. קו ישיר עובר בין העובדה שהנאשם מנסה להימלט ממתן דין על פשעיו לבין הפאניקה שהולידה את המשבר הכלכלי. כשאין מנהיגות - תפקיד האזרחים לקחת מנהיגות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר