המתיחות מול איראן

גנרל אמריקאי: "מהניסיון שלי האיראנים יגיבו"

מפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, הגנרל קנת' מקנזי, אמר בראיון לעיתון 'וושינגטון פוסט' כי הוא צופה שהאיראנים יגיבו לחבלות במתקני הגרעין שלהם שיוחסו לישראל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הגנרל קנת' מקנזי (צילום: הפיקוד המרכזי ארה"ב)

המתיחות בין ישראל לאיראן גברה בתקופה האחרונה בשל סדרת פיצוצים מסתורית שפגעה במתקני הגרעין האיראניים ומתקנים נוספים, כעת המתיחות מקבלת אישור גם ממפקד הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, הגנרל קנת' מקנזי, שאמר בראיון ל'וושינגטון פוסט', שפורסם ביום שישי, כי הוא צופה שהאיראנים יגיבו בצורה אלימה.

מקנזי פרס בפני העיתון את התנהלות ארה"ב במזרח התיכון והסביר על חיכוכים עתידיים באזור שתמיד נותר מתוח.

הגנרל הבכיר התייחס לשורת התקיפות המסתוריות באיראן שגרמה לנזקים כבדים לצנטריפוגות האיראניות בנתנז ובאתרים נוספים במדינה ואמר כי בשל העובדה שההאשמות מופנות כלפי ישראל ייתכן והאיראנים יגיבו לכך, "הניסיון שלי עם איראן אומר לי שהם יגיבו", אמר מקנזי.

כזכור, בסוף השבוע שעבר דווח על שתי מתקפות סייבר נוספות על מתקני מים ישראליים אירעו באחרונה. על פי הדיווח, אחת המתקפות הייתה ככל הנראה מול משאבות בגליל העליון והשנייה באזור מטה יהודה.

ברשות המים אישרו את המקרים וציינו כי מדובר באירוע שלא גרם נזק. "מדובר בשני מתקני ביוב נקודתיים וקטנים במגזר החקלאי שתוקנו מיידית ועצמאית על ידי האחראי המקומי בקיבוץ ובמתקן, ללא נזק לשירות או השפעה בפועל", נמסר מרשות המים. ייתכן והאיראנים יסתפקו בתגובה זו בלבד שאינה מסכנת את כוחותיה, אינה גורמת למלחמה באזור, אך עדיין בגדר תגובה איראנית לאירועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר