מרגישים חסרי אונים עקב המצב? יש הרבה מה לעשות

גם אם אינכם נמנים על הצוותים הרפואיים או לא זכיתם לקבל את התואר "עובדים חיוניים", אתם יכולים לעשות המון כדי להושיט יד ולעזור להשתלט על מגיפת הקורונה. הנה 11 הצעות (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחאתם כפיים לעובדי שירותי הבריאות, נשארתם בבית, ארגנתם בו כל פינה אפשרית ואתם מתחילים לקבל קווי שזוף על הפנים מעטיית המסכה שלכם. אבל אם אתם לא עובדים חיוניים, יתכן שאתם מרגישים שאין לכם הרבה מה לעשות על מנת לעזור להתמודד עם הכאוס שבחוץ, גם מכיוון שמספר הנדבקים שובר שיאים חדשים מדי יום ביומו.

אך אל דאגה - אפילו מעשים קטנים כמו מתן טיפ (וחיוך רחב) לשליח המביא לכם את המצרכים מהסופר הביתה, או שיחת טלפון לסבתא, יכולים להוות עזרה גדולה בשמירה על עולם בטוח ושפוי בתקופה חסרת תקדים זו. אם אתם חשים חסרי אונים היום, יש 11 דרכים שונות שבאמצעותן תוכלו להפוך את החיים שלכם ושל סביבתכם למעט טובים יותר, בימים אלו.

היבדקו לגבי נוגדנים

שקלו להיבדק כדי לראות אם נחשפתם לנגיף - ואם יש לכם נוגדנים, אתם יכולים לתרום פלזמה כדי לעזור לחלק מהחולים הקשים של הווירוס להתאושש. תוכלו לפנות לעמותת "רחשי לב" כדי לקבל מידע נוסף על התהליך ולהתחיל אותו.

תרמו דם

גם אנשים שלא נחשפו לנגיף הקורונה יכולים להועיל בתרומת דם כרגע, כדי לעזור במקרי חירום אחרים.

סייעו לעובדי שירותי הבריאות, לחולים ולמלוויהם

ארגונים רבים דואגים לשליחת ארוחות חמות לעובדי בתי החולים, למאושפזים ולבני משפחתם. חפשו אותם, הצטרפו אליהם, או קדימה, הזמינו מגשי פיצה, עוגיות או פינוקים אחרים שיועברו לבית החולים הקרוב למקום מגוריכם.

חבשו מסכה

מחקרים מראים כי אפילו מסכות בד תוצרת בית ממלאות תפקיד משמעותי בהפחתת התפשטות הנגיף. כשאתם יוצאים, עטו כיסוי פנים - ועודדו גם את כל מי שאתם מכירים לעשות זאת.

תרמו מסכות

במקומות מסוימים עדיין קיים מחסור של ציוד מגן אישי ויש המון אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם להכין או לקנות מסכות כדי לשמור על עצמם. אתם יכולים בקלות רבה למצוא כמה ארגונים המחפשים תרומות - תוצרת בית או קנויות ולהושיט להם כתף.

הישארו בבית אם אתם לא מרגישים טוב

תמיד עדיף להיות בטוחים מאשר להצטער לאחר מעשה - כך שאם יש לכם את אחד מהתסמינים הקשורים לנגיף הקורונה, כגון שיעול, קוצר נשימה או חום, עדיף להישאר בבית ולהתרחק מהיקרים לכם (ולהיבדק!).

הזמינו אוכל

אפילו שהמסעדות ובתי הקפה עדיין פתוחים, הם נאבקים לשגשג תחת המגבלות הנדרשות מהם. הזמינו את המנות המועדפות עליכם וקחו אותן הביתה, בכדי שתוכלו להגביל את הקשר עם אנשים ואת פוטנציאל ההדבקה. (זכרו, גם אם אתם נושאים את ארוחת הערב שלכם בכוחות עצמכם, העניקו טיפ נדיב, בהתאם ליכולתכם).

עזרו לשכנים קשישים או מוגבלים

יש אנשים שנדרשים להישאר בתוך קירות ביתם חודשים ארוכים. הציעו לערוך עבורם קניות במכולת או סידורים שהם אינם יכולים לבצע.

שמרו על קשר עם יקיריכם

יתכן שעדיין לא תוכלו לבקר חברים ובני משפחה מסוימים (במיוחד אם הם גרים רחוק), אך נסו לערוך שיחות וידאו, לשלוח חבילות או פשוט להרים טלפון ולהגיד שאתם חושבים עליהם. זה יכול לעזור להפחית את הבדידות שאנשים חשים לאחר תקופה ממושכת בסגר.

חפשו דרכים בריאות להתמודד עם לחץ

אף אחד לא מחוסן מפני תחושת הלחץ שאופפת אותנו כשמגיפה מתפרצת, בין אם אתם מתמודדים עם ההשפעה הכספית או הבריאותית של נגיף הקורונה או סתם נמאס לכם להישאר בבית. זכרו כי פעילות גופנית או חברתית (בבטחה) ושנת לילה טובה - כל אלה יעזרו לכם לנהל את הסטרס שלכם בצורה יעילה.

הישארו בבית

דורות אחרים נאלצו להקריב הרבה יותר מזה. השהות בבית עשויה לעזור בהגנה על סביבתכם ועל הקהילה שלכם מפני וירוס הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר