תיקי האלפים

השופטת קבעה: זה הלו"ז המלא ל'משפט נתניהו'

"משפט נתניהו" יתנהל שלוש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי, כאשר שלב ההוכחות יחל בינואר 2021. בנוסף, קבע ביהמ"ש המחוזי את לוח הזמנים לניהול המשפט (חדשות)

נתניהו, בדיון הראשון (צילום: Flash90)

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, ראש ההרכב, קבעה הבוקר (ראשון) כי "משפט נתניהו" יתנהל שלוש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי, וכי שלב ההוכחות יחל בינואר 2021.

בנוסף, קבעה השופטת כי הבקשות לדיון חומרי חקירה והסרת חסיון תוגשנה עד 13 בספטמבר, התשובה לכתב האישום וטענות מקדמיות יוגשו בכתב עד 18 באוקטובר והמדינה תשיב לטענות המקדמיות עד 1 בנובמבר.

הבוקר, התכנסו הצדדים לדיון השני במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעסק בלוח הזמנים של המשפט לקראת שלב ההוכחות.

בדיון השתתפו עו"ד ליאת בן ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה, התובעת בתיק; עו"ד יוסי שגב מטעם נתניהו, עו"ד ז'ק חן ועו"ד מיכל רוזן מטעמם של שאול ואיריס אלוביץ' ועו"ד נוית נגב מטעמו של נוני מוזס. נתניהו, כמו יתר הנאשמים בתיקים הנידונים במסגרת 'משפט נתניהו' - שאול ואיריס אלוביץ ונוני מוזס, קיבלו פטור מהתייצבות לדיון, אך שאול אלוביץ בחר להתייצב.

בתחילת הדיון, ביקשה עו"ד מיכל רוזן-עוזר, לעצור את ההליכים המשפטיים בשל "תרגיל חקירה". לטענתה, במהלך החקירה נשלח אור אלוביץ' אל אביו במטרה לשכנע אותו לוותר על הייצוג של עו"ד ז'ק חן ולהפוך לעד מדינה. בזכרון הדברים שהועבר לידיה - הושחרו קטעים מהשיחה, ורק לאחר שביקשו את הקלטת הדברים, נחשפו לתוכן.

עו"ד רוזן-עוזר ציינה כי רק בימים האחרונים הבינו את חומרת האירוע. "אירוע מזעזע", אמרה וציינה כי "הדבר הזה הוא אפס קצהו של האירוע". לדבריה, "מסתירים מאיתנו את האמת בתיק הזה, נעשה ניסיון לשבש את ההליכים".

התובעת במשפט, עו"ד ליאת בן ארי, התייחסה לטענות ואמרה כי "אף אחד לא מסתיר חומרי חקירה מהסנגורים". היא ניסתה להסביר את מה שקרה, וטענה כי "הרבה פעמים יש בתמליל חקירה שלוש נקודות... הרבה פעמים מי שמתמלל הוא לא מי שחוקר".

הצהרת נתניהו לפני הדיון הראשון (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

בן ארי הוסיפה כי "אנחנו נבדוק את הדברים לעומקם, אבל מאד חשוב לומר שאף אחד לא מסתיר חומרי חקירה כי הדברים נמצאים בפני הסנגורים".

בהחלטתה, קבעה השופטת כי על התביעה להשיב לטענות בדבר תרגיל החקירה שנעשה לו - תוך שבוע.

עו"ד יוסי שגב, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בדיון כי קיבל ייפוי כוח רק לדיון הנוכחי. הוא האשים את התביעה בכך שרק ברגע האחרון "ידענו שהמימון שהיה בטוח שעומד להתקבל - לא התקבל".

השופטת השיבה: "אני מקווה שאדוני לא יתחלף. אני לא רוצה למצוא את עצמנו בישיבה הבאה עם עורך דין שאומר שהייצוג לא הוסדר. אי אפשר שכל פעם יבוא מישהו אחר. זה לא יעבוד כך. אנחנו נמצאים בתהליך שצריך ייצוג וצריך לדעת מי מייצג".

לאחר מכן, טען עו"ד שגב כי הוא מבקש לדחות את פתיחת שלב ההוכחות לעוד כמה חודשים, שכן לדבריו, אינו יכול לחקור עדים עם מסיכה. "איך אפשר לעשות חקירה נגדית כשאני עומד עם מסיכה, העד עם מסיכה וגברתי עם מסיכה?". השופטת תהתה אם הוא מציע לסגור את דלתות ביהמ"ש לחודשים הקרובים והוא השיב "שנבוא לכאן עוד שישה חודשים, אחרי הקורונה, נהיה יותר חכמים".

במהלך הדיון, מתחה התובעת עו"ד בן ארי ביקורת על ההגנה של נתניהו. לדבריה, בעוד מצד יתר הנאשמים חלה התקדמות, מצד נתניהו "אנחנו לא רואים תנועה כדי לקבוע מועדים לדיונים ולהוכחות".

לדבריה, "שיטת הייצוג היא משהו שצריך לתת עליו את הדעת", היא הזכירה כי עו"ד עמית חדד נמצא בתיק מהיום הראשון כ שזה לא שאין לראש הממשלה הגנה אלא הוא "מבקש להדק את ההגנה שלו".

היא ציינה כי הם חושבים שנכון להתחיל את הדיונים בתיק 4000 בגלל שיש שם עדי מדינה. והזכירה כי בתיק 1000 יש נאשם אחד "שלא שמעתי את התייחסותו לעניין הזה", ובתיק 2000 יש שני נאשמים.

את הדברים היא אמרה במענה לבקשת עו"ד ז'ק חן, סנגורו של אלוביץ', שביקש שלא להתחיל בפרשת 4000, "שהיא גדולה לאין שיעור מהפרשות האחרות".

נתניהו, החליף לאחרונה ייצוג משפטי, לאחר שסנגורו עו"ד מיכה פטמן התפטר, בעקבות החלטת ועדת ההיתרים שלא אישרה לנתניהו לקבל מימון בסך עשרה מיליון שקלים עבור ההגנה המשפטית, מאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. בעקבות כך הודיע עו"ד יוסי שגב על הצטרפותו לצוות ההגנה לצדו של עו"ד עמית חדד.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר