פרסום ראשון

ישיבת סלבודקה: ה"קטינים" נשלחו לביתם בגלל העליה בתחלואת הקורונה

המשך הזינוק בתחלואת הקורונה, הוביל את חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"ה הירש לשלוח לביתם כמאה צעירים בישיבתו סלבודקה, משום שאינם מוגדרים במשרד החינוך כ'תלמידי ישיבה' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת סלובדקה (צילום: מוטי גרין )

פרסום ראשון: ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש, חבר מועצת גדולי התורה, הורה בשעות האחרונות (ראשון) לשלוח לביתם את כל התלמידים הקטינים (מתחת גיל 18), כמאה במספר, בשל העליה המדאיגה בתחלואת הקורונה.

בגילאים אלו, כידוע, התלמידים אינם חוסים תחת ההגדרה החוקית של 'תלמידי ישיבה' במשרד החינוך, ובשל כך החליט ראש הישיבה לא לקחת סיכונים, אלא להעביר אותם ל'למידה מרחוק'.

בסלבודקה מציינים, כי 'מתווה הקפסולות' במקום נשמר באדיקות, ולכן עד כה חלה רק בחור אחד - שיצא להשתתף בחתונה משפחתית. מאז הוא לא חזר לישיבה , כך שבחורים אחרים לא נאלצו להיכנס לבידוד.

הגרמ"ה הירש נזהר, בחתונת נכדו (באדיבות המצלם)

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי בחורים מאורסים לא מורשים לצאת לשבת אצל הכלה מחשש שיידבקו בנגיף, ואת הפגישות עמה הם מקיימים בימות החול בלבד, תוך עצת והדרכת צוות הישיבה.

כך גם לפני האירוסין, בתקופת הפגישות עם הבחורה, נאסר על התלמיד לחזור לישיבה. לאחר סיום הפגישות, נדרש הבחור לבצע בדיקת קורונה, ורק אם זו יצאה שלילית, הוא רשאי לחזור לישיבה.

בתוך כך, נכון לעכשיו יותר מ-60 בחורים, המתגוררים עם בני משפחותיהם בחו"ל, לא חזרו לישיבה, בשל 'השמים הסגורים' בתקופה זו.

כזכור, ראש הישיבה הגר"ד לנדו הורה במכתבו באופן ברור: "אי חבישת מסכה כפי הוראות הרופאים היא עוולה גדולה ועבירה חמורה, וכל אי ציות להוראות הרופאים בכל ענין הקורונה הוא בכלל זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר