פרסום ראשון

עומס חולי הקורונה החרדים: בדיונים - שכירת 'ספינות קרוז'

במשרד הביטחון שוקלים לשכור ספינות 'קרוז' עבור אלפי חולי קורונה חרדים • יותר מ-4,000 כבר פונו למלוניות, אך העומס עליהן גדול, ונוצר צורך למצוא פתרונות יצירתיים אחרים // פרסום ראשון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ספינת קרוז. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרסום ראשון: במשרד הביטחון ובצה"ל ממשיכים להיערך להמשך פינוי חולי קורונה חרדים ל'מלוניות', אך העובדה כי ישנם אלפי חולים והעומס עליהן גדול, העלתה על שולחן הדיונים פתרון יצירתי במיוחד: שכירת 'ספינות קרוז', לשם אכלוסם של חולים רבים שלא נותר עבורם מקום.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ברקע עומדים נתונים המורים על כך כי בניגוד לגל הקורונה הראשון, בגל הנוכחי הרשויות זוכות למענה מצד החולים, כך שיותר מ-4,500 חולים חרדים כבר פונו למלוניות, בעוד בשיאו של הגל הראשון, במשרד הביטחון ספרו רק 2,600 חולים חרדים שפונו אליהן.

כעת כאמור, בשל התחלואה הגבוהה במגזר וההיענות של החולים לפינוי, במשרד הביטחון שוקלים לשכור שתי ספינות 'קרוז' , ולשכן בהן אלפי חולים חרדים נוספים עד לסיום תקופת החלמתם.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי מחר צפוי להיפתח מלון לביא עבור משפחות חרדיות חולות, וכך גם בהמשך השבוע בית הארחה בית וגן. כמו כן, גם מלון קיסר צפוי להיפתח - עבור בחורי ישיבות שנדבקו בנגיף.

הסיור במשל"ט הארצי, היום

בצהריים התקיים דיום של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בבסיס פיקוד העורף ברמלה, שם קיבלו הח"כים סקירה על המצב של האיכונים, והאיכונים השגויים.

לבקשת ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), הגיעו חברי הוועדה גם למשל"ט (מרכז השליטה) פיקוד העורף העוסק בפינוי חולים למלוניות. במהלך הסיור סקר יהודה אבידן, מי שעד לאחרונה היה אחראי על פינוי החולים החרדים, את העומס במלוניות.

לאחר מכן מפקד המשל"ט הארצי, אל"מ ניר בר און, הוא שחשף כי בצה"ל בוחנים כאמור אפשרות לשכור ספינות 'קרוז' שיאכלסו אלפי חולים חרדים.

כל ספינה צפויה להכיל כ-2,500 חולים. ספינה אחת תעגון בנמל אשדוד, והשנייה בנמל חיפה, ואת הכשרות בספינות הללו יתאימו לכשרות 'מהדרין' עבור הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר