גורמים בלשכת רה"מ:

גפני הודיע על 'צוות קורונה חרדי', אך הוא בוטל

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, הודיע כי הגיע להבנות עם נתניהו על הקמת צוות חרדי במל"ל שיעסוק בהסברה ובאכיפה במגזר, אלא שגורמים בלשכת רה"מ מכחישים (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בתמוז תש"פ | 19.07.20
גפני (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע אחר הצהרים (ראשון) כי הקים עם המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) צוותי עבודה לפעילויות ממוקדות במגזר החרדי לאור מצב החירום בעקבות מגיפת הקורונה.

לפי ההודעה הרשמית שיצאה מלשכתו של גפני, המהלך נעשה אף בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא של'כיכר השבת' נודע כי גורמים בלשכת ראש הממשלה מכחישים זאת לחלוטין.

והמל"ל אינו לבד; גורם פוליטי בכיר נוסף הבקי בסוגיה הציג אף הוא גרסה זהה לזאת של המועצה לביטחון לאומי, השוללת את הצוות של גפני.

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי בשעה 16:00 הייתה אמורה להתקיים פגישה בעיריית בני ברק, בהשתתפות הצוות שהקים ח"כ גפני, בלשכתו של מנכ"ל העירייה שמוליק ליטוב, יחד עם נציגי משרד הבריאות והמל"ל. אך דקות ספורות קודם הפגישה, קיבלו המוזמנים הודעה על ביטולה.

מעבר לכך, ח"כ בש"ס שנחשף להודעת לשכת גפני, הגיב: "מקווה שמדובר בהודעת יח"צ לא מדויקת. אם רוצים להצליח בתוך המגזר החרדי - לא מחלקים ג'ובים בין מקורבים אלא דואגים לנציגים מכלל העדות. נציגים לליטאים, לחסידים ולספרדים. זו ועדה שאמורה לטפל בכלל הציבור, לא בציבור מסוים".

בהודעה הרשמית פורסמו כאמור השמות של הרכב הצוות שמונה לעסוק בקורונה במגזר החרדי. ואלו הם:

צוות לתחום פרנסה וכלכלה - משה מונטג.

צוות לתחום בריאות ומרקם החיים כולל ימים נוראים - ד"ר ציון שלוסברג.

צוות חינוך, גני ילדים, ישיבות, וכוללים וקייטנות - שמואל ליטוב

צוות אכיפה בראשות ניצב בדימוס אריק יקואל, והרב משה צבי גפני.

צוות הסברה למגזר החרדי בראשות ירח טוקר.

כמו כן מונו הרב בנימין כהן, גב' לאה שוורץ, ומר אפי פלדמן לסיוע בתחומים השונים מול המגזר החרדי.

בלשכת גפני הוסיפו כי: "הצוותים יכללו אנשי מקצוע נוספים מקהילות שונות במגזר החרדי וזאת כדי לתאם את הפעולות הנדרשות לעומק המגזר בשיתוף פעולה". .

ח"כ גפני אמר, כי "מדובר בצעד חשוב שיבנה אמון ויוביל לשינוי בהחלטות ובביצוע בשטח, המטרה היא למנוע ניתוק של מקבלי החלטות ופקידים מהשטח, באמצעות נציגים ואנשי מקצוע מהקהילה החרדית שיסייעו למל"ל ולממשלה לתאם ולפעול כראוי בקהילות החרדיות השונות בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר