דרמה בוועדת הכספים

גפני הודיע: "תוכנית המענקים לא תעבור - זה נגד החרדים"

במהלך דיון בוועדת הכספים הודיע יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי תוכנית המענקים של נתניהו לא תעבור בשל אפליית הילדים החרדים. "לא יעבור פה בלי שיתנו לילדים" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, הודיע כעת (שני) בדיון בוועדת הכספים כי תוכנית המענקים עליה הכריזו רהאש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ לא תעבור בגלל שהיא נגד החרדים.

ח"כ אליהו חסיד טען בוועדה כי "לא ייתכן שהילד השלישי והרביעי יישארו רעבים", זאת בשל ההחלטה להעניק מענק בסך 3,000 שקלים למשפחות עם שלושה ילדים ומעלה.

ח"כ גפני הודיע בזעם כי התוכנית לא תעבור את וועדת הכספים בשל אפליית הילדים החרדים.

"לא יעבור פה בלי שיתנו לידלים, לא יעבור פה, שיביאו את זה לוועדה אחרת", הצהיר גפני, "היה צריך רק להגיד שנותנים את הכסף לכולם רק לא לחרדים.

"אני מתנצל בפני הציבור. אני מתנצל בפני הציבור הערבי שבגללנו לא תקבלו על הילד הרביעי והחמישי, בגללנו".

אתמול התוודענו למתקפה משולבת בעיתון 'המודיע' ומצד יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני נגד התוכנית. ב'המודיע' אף הרחיקו לכת במאמר חריף נגד נתניהו וכתבו: "נתניהו, הילד הרביעי והחמישי רעבים ללחם".

גפני קרא אתמול לשרי הממשלה להצביע על תכנית המענקים רק אם המענק יינתן באופן דיפרנציאלי ורק אם כל ילד יקבל מענק, "כל ילד הוא ילד רעב".

גפני תהה: "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי? ולמה לא לתת לפי מספר הילדים? אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור".

"נתניהו, הילד הרביעי והחמישי רעבים ללחם", תוקף כותב המאמר בעיתון 'המודיע' את ראש הממשלה על ההחלטה לשלם את המענק החדש למשפחות רק עבור הילדים הראשון, השני והשלישי, ולא להגדיל את המענק למשפחות ברוכות ילדים.

"מה עשו לנתניהו רע ילדי המשפחות ברוכות הילדים, שהוא כה מתנכל להם זה קרוב לעשרים שנה?", תהה הכותב בפתח המאמר כשהוא חוזר על תקופת נתניהו בהיותו שר האוצר.

לדברי כותב המאמר, ההחלטה להעניק את המענק רק עבור הילד הראשון, השני והשלישי, היא "שילוב של פופוליזם זול הקורץ אל הבוחר החילוני, ומפלה לרעה ביודעין את הילד החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר