"צו השעה"

75 מיליון דולר: ההצעה של אלי רוזנברג לאל על

תלמיד הישיבה, שירכוש את החברה עבור אביו העשיר, הגיש הצעה בלתי חוזרת לרכישת 44.9% מהמניות של חברת התעופה אל על, בתמורה לסכום של 75,000,000 דולר (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

אלי רוזנברג, תלמיד הישיבה המתעניין ברכישת חברת התעופה הלאומית של ישראל, שיגר היום (שני) הצעה בלתי חוזרת באמצעות עורך דינו, עדי זלצמן, אל דירקטוריון אל על.

המכתב נשלח אל היו"ר אלי דפס, אל שר האוצר ישראל כץ ואל שרת התחבורה מירי רגב, וכוללת הצעה להשקעה של 75 מיליון דולר, תמורת הקצאה פרטית של מניות אל על בשיעור שיהוו לאחר הקצאתן 44.9% מההון המונפק ומזכויות ההצבעה באל על.

הוא מציין כי מדובר בסכום של שווי שוק לחברת אל על של 95 מיליון דולר - סכום הגבוה ב-5 אחוז משווי החברה בבורסה.

בנוסף, הוא פתח כבר חשבון נאמנות בבנק מזרחי טפחות, לשם הפקיד 15,000,000 דולר, סכום של כ-20% מתוך סכום ההשקעה.

"אנו סבורים כי לכל הגורמים הקשורים לאל על קיים עניין רב בהוצאתה לפועל של העסקה, הואיל והעסקה היא "צו השעה" בנסיבות הקיימות, הסביבה הנוכחית ולאור הסכנה הממשית הרובצת לפתחה של אל על, ומשכך לעצמאותה ולחוסנה של התעופה האזרחית הבינלאומית של מדינת ישראל".

לפי דיווח באתר כלכליסט בזמנו, רוזנברג הוא בנו של נפתלי רוזנברג, יהודי דתי מניו יורק העוסק בנדל"ן מניב ומחזיק בין היתר במלונות ובבתי אבות בארצות הברית. למעשה ההשקעה המתוכננת באל על היא של רוזנברג האב, אולם מכיוון שהבן הוא בעל אזרחות ישראלית וזהו תנאי מהותי לקבלת היתר שליטה, הרי שאם המשפחה תרכוש את החברה זה ייעשה תחת שמו של הבן.

מכריו של נפתלי מתארים אותו כ"ליטאי מודרני מאוד", שבשנים האחרונות מאוד התחזק בהקפדה על שמירת מצוות ובאורח חייו האישיים, בעיקר מאז שזכה להתקרב למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

כיום נחשב האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא, מבאר שבע, כרבו האישי. "אל כל אירוע משפחתי שהוא עורך, מגיע רבי פנחס במיוחד לניו יורק, כדי להשתתף בו", מספרים שכניו ל'כיכר השבת'.

"ר' נפתלי", כפי שמכנה אותו אחד מידידיו הקרובים, "מעסיק אצלו 300 עובדים יהודים, אותם הוא מפרנס ביד רחבה. מעבר לזה, הוא תורם גדול למוסדות תורה וכוללים, וגם לצה"ל. הוא 'בעל חסד' גדול. עוד פרט מעניין: יש לו בני משפחה קרובים מאוד בבני ברק".

לדברי החבר, בשיחה עם 'כיכר השבת', "אם עסקת רכישת 'אל על' תצא לפועל - דבר שקשה להאמין שיקרה - על משהו אחד אני מוכן לחתום: קדושת השבת תצא רק מורווחת מכל זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר