הסוף לקורונה באופק?

המניות מזנקות: הצלחות בחיסון ובטיפול בנגיף

שתי חברות עולמיות מדווחות היום על הצלחות בטיפול ובחיסון נגד הנגיף המסוכן. המנייה של אחת החברות, המפתחת טיפול נגד קורונה, זינקה היום בבורסה ביותר מ-500 אחוזים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חולי קורונה (צילום: שאטרסטוק)

בשיאו של גל הקורונה השני, שתי חברות עולמיות מדווחות היום (שני) על הצלחות בטיפול ובחיסון נגד הנגיף המסוכן. מנייה של אחת מהן אף זינקה בבורסה ביותר מ-500%.

חברת Synairgen הבריטית, דיווחה למשקיעים שלה בבורסת לונדון, כי התרופה שלה sng001, הצליחה להפחית החמרה של מטופלי קורונה המאושפזים בבית החולים.

לפי החברה, הניסוי הראשוני הצליח. הוא מבוסס על חלבון בטא שהגוף מייצר כאשר הוא נקלע למצב של זיהום. החלבון שמועבר לגוף (בעיקר לריאות), מעורר תגובה חיסונית אצל החולים.

עד כה השתתפו בניסוי כ-101 חולים, בתשעה בתי חולים ברחבי לונדון (גילאי הנסיינים היה באזור גיל ה-56). המשתתפים דיווחו, כי הופחת הסיכון להחמרת מצבם ב-79%.

מנכ"ל החברה ריצ'רד מרדסן הגיב לממצאים ואמר: "אנחנו שמחים מאוד מהצלחת הניסוי שמצמצם את מספר המאושפזים קשה שהצליחו לצאת ממצב של מונשמים למצב טוב יותר. בנוסף, התרופה שלנו הפחיתה משמעותית קצר נשמתי אצל החולים".

בתוך כך, כאמור, אוניברסיטת אוקספורד הודיעה היום כי יש לה ממצאים ראשוניים המלמדים על הצלחה בניסויים של פיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה.

החוקרים סיפרו, כי הם בדקו עד כה כ-1,077 איש, וגילו כי החיסון יעיל להגנה נגיף הקורונה - במטופלים בריאים. במקביל, ההערכות מדברות כי החיסון החדש יהיה יעיל גם להשמדת נגיפים שכבר הדביקו אנשים.

החיסון המדובר קרוי azd1222, והוא מבוסס על גרסה מוחלשת המיועדת לחיסון של הצטננות בשימפנזים, כאשר לפי החוקרים חיסון לא זה גורם לתופעות לוואי מיוחדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר