בעקבות "רצח" הגננת

הגר"ד לנדו מאשים: יש חרדים שאינם יכולים לנקות כפיהם

מאמר חריף שפורסם ב'יתד', בעקבות פטירת הגננת החרדית, הביא את הגר"ד לנדו להוסיף הערות בכתב ידו, בו הוא מאשים בחריפות גורמים בחברה החרדית - "שאינם יכולים לנקות כפיהם" (חרדים)

הגר"ד לנדו מתפלל בביתו (צילום: מוטי גרין)

מאמר שפורסם אמש (שני) בעיתון 'יתד נאמן', בטאון 'דגל התורה', בעקבות פטירת הגננת החרדית מפתח תקווה מרת שלווה זלנפרוינד ע"ה, לאחר שנדבקה בנגיף ה'קורונה', גרר הערות חריפות, בכתב ידו, של הגאון רבי דוב לנדו, ראש ישיבת 'סלבודקא'.

תחת הכותרת: "כתב אישום, השיעור למבוגרים של גננת הילדים", כותב המאמר, שחתם באותיות "י.נ." - איתם חותמים את מאמרי המערכת של העיתון, הביא את סיפורה של הגננת, שנדבקה ככל הנראה מהילדים בגן, בעקבות משפחות שלא שמרו על הבידוד וההנחיות, כנדרש.

"זהו כתב אישום מנוסח היטב", הוא פותח, "שנכתב בדם הלב ונחתם בדם האדם. הגננת הפתח תקוואית הנודעת שהעמידה דורי דורות של ילדים על אדנים של חינוך טהור, נרצחה מקורונה ע"י אדם או משפחה אנוכיים, שמסתתרים בצל האנונימיות המגוננת שהעניקה להם המנוחה מרת שלווה זלנפרוינד ע"ה. היא אולי גם ידעה מי, אבל לנו אין זה נתון חשוב. מה שחשו הוא לא ה'מי' אלא ה'מה קרה', ומה לעשות כדי שזה לא יקרה".

המניין בחצרו של הגר"ד לנדו (צילום: מוטי גרין)

"קולה של הגננת וקול הדם הזועק מן האדם ומן האדמה, לא ישקוט. בפה לא פה ובקול לא קול, אך חזק יותר מכל קול ששמעה אוזן, הוא ירדוף את מצפונם של כל המזלזלים שהיו להם הסברים, אידיאלוגיות או תירוצים", נכתב במאמר.

בהמשך, מצטט כותב המאמר את הודעתה, על הדרך בה נדבקה ממי שהפר בידוד ובכל זאת שלחו את ילדם לגן, וכותב: "המילים הקשות האלה חייבות לטלטל את כל עקומי המבט, העקשים האידיאולוגיים והמזלזלים הכרוניים. זעקתה של האשה הצדקנית ע"ה תמשיך להתגלגל וקולה ירדוף וישיג את כל מפיצי הנגיף באמצעות מבחנות של פריעת הנחיות הביאות, ואת רוצחיהם הפוטנציאליים של זקנים ובעלי מחלות רקע".

אלא שהמאמר החריף הזה, זכה להערות נוקבות וחריפות במיוחד, מצדו של הגאון רבי דב לנדו, אשר הוסיף והעיר בכתב ידו, על הנכתב.

תחילה, הוא סימן שלושה סימני קריאה לצד המילה "נרצחה", בפתח המאמר - "נרצחה!!! מקורונה ע"י אדם או משפחה אנוכיים".

הערות הגר"ד לנדו לצד המאמר

בהמשך, לצד הנכתב: "שמסתתרים בצל האנונימיות המגוננת", הוא הוסיף והעיר בכתב ידו: "אבל יש גלויים הרבה, מכל מיני דרגות בחברה החרדית, שאינם יכולים לנקות כפיהם, בין שהם באמירה בין שהם בשתיקה (שתיקה שהיא כקום ועשה) ובין בהנהגה אישית ופרטית ר"ל".

בדבריו, מרמז הגר"ד לנדו כי ישנם כאלה בחברה החרדית, אשר לדבריו "גלויים" ולא מסתתרים, שאשמים גם כן ו"אינם יכולים לנקות כפיהם", כלשונו. מדבריו עולה כי אותם גורמים אשמים במעשיהם - בין באמירה או בשתיקה שהיא כקום ועשה, ובין בהנהגה אישית ופרטית ר"ל, שאינם שומרים על ההנחיות, ובכך משפיעים על אחרים.

הגר"ד לנדו לא מפרט בדבריו, שכאמור נכתבו בכתב ידו, על מי הוא מדבר או למי כוונתו, אך אין ספק כי מדובר בהאשמה חריפה במיוחד הנשמעת מפיו.

לפני כשלושה שבועות, יצא הגר"ד לנדו במכתב חריף לתלמידיו, וכתב: "אי חבישת מסיכה כפי הוראות הרופאים היא עוולה גדולה ועבירה חמורה וכל אי ציות להוראות הרופאים בכל עניין הקורונה הוא בכלל זה".

עוד כתב ראש הישיבה והוסיף, כי "אין שום תירוץ או טצדקי או משהו אחר משמועות שווא המתהלכות בין מ"הוראות" ו"פסקים" מכל צד שהוא שלא לציית חלילה וחלילה להוראות הרופאים, רק לקיימם במלואם בלי שום שינוי. והנזהר והמזהיר אחרים בזה רבה זכותו ואשרי חלקו. יש להוסיף על פי דעת הרופאים כי מי שאינו חש בטוב מחויב ללכת להיבדק ללא שום התרשלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר